گلونی

محیط بانان البرز کل را نجات دادند

محیط بانان البرز کل وحشی را نجات دادند

محیط بانان البرز کل وحشی را نجات دادند

محیط بانان البرز کل را نجات دادند

شکار حیوانات و شکار غیر مجاز در مناطق محافظت‌شده، مسئله‌ای است که محیط‌بانان با آن مقابله می‌کنند و همچنان یکی از مشکلات اصلی محیط زیست و حیات وحش است.

به گزارش گلونی طبق اطلاعات منتشر شده، محیط بانان کرج حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی متوجه صدای شلیک گلوله می‌شوند که بلافاصله به محل اعزام و پس از دوربین کشی و سرکشی منطقه، متوجه مصدومیت یک رأس کل می‌شوند که در اثر اصابت گلوله به شدت صدمه دیده بود.

متأسفانه شکارچیان از محل متواری و حیوان آسیب دیده بلافاصله توسط محیط بانان با همکاری مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش به یکی از مراکز درمانی منتقل و پس از انجام معاینات و اقدامات درمانی لازم، جهت طی مراحل تیمار و حصول سلامتی کامل با هدف رهاسازی مجدد در طبیعت، به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش انتقال یافت.

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با مساحتی در حدود ۹۱ هزار هکتار، در محدوده شهرستان‌های البرز، تهران و مازندران واقع شده است.

تنوع اقلیمی و شرایط خاص اکولوژیک و توپوگرافی منطقه البرز جنوبی شرایط زیستی مساعدی را برای زندگی انواع وحوش فراهم آورده است.

این منطقه زیستگاه ۱۵۵ گونه پرنده و ۲۵ گونه پستاندار است. خزندگان و دوزیستان نیز در این منطقه از تنوع بالایی برخوردارند.

از حیات وحش این منطقه می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه‌ای، کبک و کبک دری اشاره نمود.

در حال حاضر قسمت جنوبی این منطقه که در حدود یک سوم از کل مساحت آن را شامل می‌شود، تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران است و از نظر تقسیم‌بندی رویشگاهی، جزو ناحیه ایرانی- تورانی محسوب شده و یکی از ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی ایران است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل