گلونی

وزش باد و بارش باران در مناطقی از کشور طی سه روز آینده

وزش باد و بارش باران در مناطقی از کشور طی سه روز آینده

وزش باد و بارش باران در مناطقی از کشور طی سه روز آینده

وزش باد و بارش باران در مناطقی از کشور طی سه روز آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در شش استان کشور طی امروز خبر داد.

به گزارش گلونی با آغاز فصل پاییز و تغییرات آب و هوایی، شاهد بارش باران و کاهش تدریجی دما خواهیم بود.

از این رو در بعضی استان‌ها و شهرهایی که مجاور رودخانه قرار گرفته‌اند احتمال اختلال در سیستم شهری و رفت و آمد، وجود خواهد داشت.

همچنین با توجه به وزش باد شدید و امکان بارش باران بجاست با احتیاط در عبور و مرور شهری، محکم کردن سازه‌های تبلیغات در شهر و همچنین آمادگی نهادهای مربوطه از شدت خسارت پیش‌بینی شده، کاسته شود.

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی پنج روز آینده، گفت: «بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه نهم مهرماه برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، بخش‌هایی از گلستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل خواهد بود. این شرایط با شدت کمتر طی روز شنبه دهم مهر ماه در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت».

وی افزود: «برای روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در استان‌های گیلان و برخی نقاط اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

با توجه به تشکیل چرخند حاره‌ای در شمال اقیانوس هند و حرکت آن به سوی دریای عمان انتظار می‌رود به تدریج از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق ساحلی، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ دهد.

طی این مدت دریای عمان در سواحل سیستان و بلوچستان مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود».

ضیائیان همچنین گفت: «طی سه روز آینده در نواحی شمال شرق و شرق کشور و همچنین در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد، کرمان و شمال اصفهان، وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش گرد و خاک انتظار می رود.

این وضعیت طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. از روز جمعه تا بعدازظهر شنبه، غرب دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود».

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: «امروز هوای تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۲۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد است.

فردا شنبه دهم مهر ماه نیز آسمان تهران صاف همراه بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۷ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود».

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل