آغاز ماموریت آرتمیس ۱ و سفر به ماه و مریخ

آغاز ماموریت آرتمیس ۱ و سفر به ماه و مریخ

به گزارش گلونی سه شنبه تیم مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا فضاپیمای ۲۰ متری Orion را که قبلا به سیستم لغو پرتاب، متصل شده را به ساختمان مونتاژ منتقل کردند و به زودی با سامانه پرتاب فضایی ناسا یا همان SLS ادغام و با قرارگیری روی موشک، مونتاژ موشک را برای ماموریت آرتمیس ۱ تکمیل می‌کند.

هدف نهایی پروژه آرتمیس حضور دائم انسان روی ماه و در نهایت سفر به مریخ است.

آرتمیس در اساطیر یونان خواهر دو قلوی آپولو است.

آپولو نام فضاپیمایی است که برای اولین بار انسان را بر روی ماه فرود آورده است و اولین زن نیز قرار است در این ماموریت قدم بر روی ماه بگذارد.

آرتمیس ۱ اولین ماموریت پیچیده‌ای است که امکان کاوش انسان در ماه و مریخ را فراهم می‌کند ناسا این ماموریت را به کمک کپسول فضایی Orion انجام می‌دهد.

هدف ماموریت Artmis 1 گردش بدون سرنشین به دور ماه در ژانویه ۲۰۲۲ و در زمستان امسال است.

موشک SLS تنها موشکی است که می‌تواند کپسول اوریون، فضانوردان و تدارکات را در یک ماموریت به ماه بفرستد.

اگرچه هیچ فضانوردی در ماموریت آرتمیس ۱ پرواز نخواهد کرد، اما ناسا این پرواز را با حضور یک مانکن مجهز به ابزار که لباس اصلی فضانوردان این ماموریت را بر تن دارد انجام خواهد داد.

ماموریت آرتمیس ۱ در مدار ماه حداقل ۳ هفته و احتمالا تا ۶ هفته هم به طول خواهد کشید و بعد از آن کپسول با چتر در اقیانوس آرام فرود می‌آید.

اگر این ماموریت خوب پیش برود ناسا قصد دارد ماموریت بعدی یعنی آرتمیس ۲ را تا اواخر سال ۲۰۲۳ با سه فضانورد ناسا و یک فضانورد کانادایی در قسمت دورتر و همچنین قطب جنوب ماه انجام دهد و به زمین باز گرداند و در این ماموریت رکورد ماموریت آپولو ۱۳ که در سال ۱۹۷۰ ثبت شده را بشکند.

در نهایت در پروازهای آینده آرتمیس فرودهای بیشتری روی ماه انجام می‌گیرد و قرار است یک ایستگاه فضایی به نام lunar GateWay یا «دروازه ماه» در مدار ماه ایجاد شود که قرار است بعدها نقش مهمی برنامه آرتمیس ناسا، ایفا کند.

آغاز سفر فضاپیمای لوسی

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: حسین شیرمحمدی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 249816 ساعت خبر : 12:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=249816
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات