آموزش حضوری مدرسه از چه زمانی آغاز می‌شود؟

آموزش حضوری در کلاس‌های زیر 30 نفر از نیمه مهرماه 1400

آموزش حضوری مدرسه از چه زمانی آغاز می‌شود؟

به گزارش گلونی معاون آموزش متوسطه و رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آموزش‌ها را از مهرماه به صورت مجازی آغاز و از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی به سمت حضوری پیش خواهیم برد».

علیرضا کمرئی اعلام کرد: « آموزش‌ها را به صورت مجازی، حضوری، تلویزیونی و درسنامه‌ای آغاز خواهیم کرد و این آموزش‌ها همه دانش‌آموزان کشور را در برمی‌گیرد».

وی افزود: «با سیاستگذاری‌های انجام شده به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی آموزش ها را حضوری خواهیم کرد.

اولویت آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری می‌باشد و مدارس عشایری با تعداد دانش‌آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن، در هر کلاس می‌توانند آموزش‌ها را از اول مهر، به صورت حضوری آغاز کنند».

آموزش حضوری مدرسه از کی؟

کمرئی در ادامه گفت: «مدارس با کلاس های ۳۰ نفر و کمتر از آن نیز می‌توانند از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کنند».

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش با بیان این که اصل حفظ سلامت دانش‌آموزان اولین و مهمترین اولویت ما در شروع سال تحصیلی بوده، گفت: «خوشبختانه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان شیوه‌نامه خوبی برای آغاز سال تحصیلی تنظیم کرده‌اند که در آن به تهیه اقلام بهداشتی در مدارس تأکید ویژه‌ای شده است».

نماینده وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی سامانه شاد برای سال تحصیلی جدید نیز توضیح داد: «بیش از ۹۰ درصد کلاس‌بندی دانش‌آموزان در سامانه شاد انجام شده است و معلمان می توانند جریان یادگیری را از ۳ مهر آغاز کنند».

باتوجه به واکسیناسیون در حال اجرای معلمان، اولیا و دانش‌آموزان نوجوان، امید به برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس هر روز پررنگ‌تر می‌شود.

دغدغه اصلی این روزها ترس و نگرانی پدر و مادرانی است که دانش‌آموز دوره ابتدایی دارند و خبر حضوری شدن کلاس‌ها، پیش از واکسیناسیون کامل و تایید شده کودکان، نگران‌شان می کند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246483 ساعت خبر : 8:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246483
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات