اخبار ۲۴ ساعت گذشته افغانستان از زبان محمدحسین جعفریان

اخبار ۲۴ ساعت گذشته افغانستان از زبان محمدحسین جعفریان

به گزارش گلونی طبق آخرین اخبار محمدحسین جعفریان، اخبار ۲۴ ساعت گذشته افغانستان، به این شرح است:

-افشاگری خالد پاینده، وزیر مالیه (اقتصاد) دولت پیشین افغانستان از رشوه ماهانه ۴۰/۰۰۰ دلاری استاندار ننگرهار از مسئول گمرک.

-افشای رازهایی درباره تعداد نیروهای ارتش افغانستان و ارتش نامرئی توسط خالد پاینده. به گفته وی تعداد نیروهای ارتش افغانستان نه ۳۵۰/۰۰۰ نفر بلکه بین ۵۰/۰۰۰ تا ۷۰/۰۰۰ نفر بوده اما به دلیل دریافت بودجه آنها توسط دولت، این آمار اعلام نشده بود.

-اشرف غنی و افراد وی در دولت پیشین بودجه سربازان ارتش نامرئی را دریافت می‌کردند و در خارج از کشور از جمله دبی، پاکستان و اروپا سرمایه‌گذاری شخصی انجام می‌دادند.

-ژنرال باجوا رئیس ارتش پاکستان دیروز طی دیداری که با حمدالله محب داشته از وی برای تسلیم کشور به طالبان تشکر کرده است و به دنبال راهی برای به رسمیت شناخته شدن امارت در جهان است.

-اسنادی مبنی بر تحت فشار بودن اسحاق‌زی نماینده دولت افغانستان در سازمان ملل از سوی افرادی همچون غنی و کرزای بدست آمده که نشان دهنده علت امتناع وی از سخنرانی در سازمان ملل می‌باشد. چراکه آنان در تلاش برای خالی نگه داشتن کرسی بودند تا امارت اسلامی به رسمیت شناخته شده و نماینده طالبان به مجامع بین‌المللی معرفی شود.

-امروز جسد بی‌جان آقای محمد هاشم، فرمانده پیشین حوزه اول امنیت غزنی که از حدود ۵۰ روز پیش توسط طالبان دستگیر شده بود به خانواده‌اش تحویل داده شد و این در حالی است که طالبان قبلا به بزرگان غزنی قول آزادی وی و عفو عمومی را داده بودند.

-امروز جنازه تکه‌تکه شده عبدالظاهر بارک‌زی که چندی پیش توسط طالبان دستگیر شده بود به خانواده‌ وی تحویل داده شد. پیش از این عفو عمومی توسط طالبان اعلام شده بود.

-چهار روز پس از سقوط کابل، آقای بارنز رئیس سازمان CIA دیداری پنهانی با ملابرادر در کابل داشته اما صدایی از رسانه‌های ایران حول این محور شنیده نشد. همچنان که امروز در مقابل تغییر جغرافیای شیعیان افغانستان سکوت کرده‌اند.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247945 ساعت خبر : 10:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247945
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات