فایزر در حال ساخت داروی خوراکی پیشگیری از کرونا

فایزر در حال ساخت داروی خوراکی پیشگیری از کرونا

به گزارش گلونی به نقل از رویترز شرکت فایزر روز دوشنبه (۵ مهر) اعلام کرد که مطالعه‌ای بزرگ برای بررسی داروی خوراکی ضد ویروس خود برای پیشگیری از ابتلا به کووید برای افرادی که در معرض این ویروس قرارگرفته اند آغاز کرده است.

شرکت فایزر و رقیبانش شامل شرکت آمریکایی مِرک (Merck & Co Inc (MRK.N)) و هولدینگ سویسی روش (Roche Holding AG (ROG.S)) در حال رقابت برای تولید داروی ضد ویروسی با مصرف ساده برای پیشگیری از ابتلا به کووید هستند.

در این مطالعه داروی فایزر با نام PF-07321332 بر روی ۲۶۶۰ نفر بزرگسال بالای ۱۸ سال که در یک خانه با افراد مبتلا به کووید (با تست قطعی مثبت) هستند امتحان می‌شود.

در این کارآزمایی، داروی PF-07321332 قرار است جلوی فعالیت یک آنزیم کلیدی که به تکثیر ویروس کرونا در بدن کمک می‌کند را بگیرد. این دارو در ترکیب با ریتناویر، دارویی برای درمان HIV، به افراد داده خواهد شد.

فایزر همچنین در مطالعه‌ای جداگانه تاثیر این دارو بر افراد مبتلا به کووید۱۹ که در بیمارستان بستری نشده‌اند را بررسی می‌کند.

شرکت Merck و شریکش Ridgeback Biotherapeutics نیز یک کارآزمایی بالینی برای بررسی تاثیر داروی خود به نام مالنوپیراویر (Molnupiravir) برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ آغاز کرده اند.

همچنین اثربخشی داروی خوراکی پیشگیری از کرونا در افراد مبتلا که در بیمارستان بستری نشده اند نیز مورد مطالعه قرار گرفته است.

بهبود سلامت روان افراد پس از دریافت دوز اول واکسن کرونا

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247222 ساعت خبر : 2:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247222
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات