انفجار قندوز را اویغوری های متحد طالبان انجام دادند

انفجار قندوز را اویغوری های متحد طالبان انجام دادند

به گزارش گلونی اخبار ۲۴ ساعت گذشته افغانستان به نقل از محمدحسین جعفریان:

مهم‌ترین خبر امروز: حمله انتحاری به مسجد سیدآباد قندوز و شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران و مجروح شدن تعداد زیادی از آنهاست. تعداد شهدا رو به افزایش است.

– داعش مسئولیت حمله انتحاری مسجد سیدآباد را بر عهده گرفته و فردی به نام محمد الاویغوری را عامل آن معرفی کرده است.

– محل انفجار در استانی مرزی و نام‌گذاری این فرد از سوی طراحان پشت پرده این عملیات، کاملا هدفمند بوده و هشداری برای تاجیکستان و چین و روسیه است.

امارت اسلامی پیش از این با خلع سلاح کردن شیعیان ادعا داشت که امنیت آنها را به طور کامل برقرار خواهد کرد، اما در واقعیت انگیزه‌ای برای دفاع از شیعیان ندارد و قصدشان فقط بی‌دفاع کردن آنان است.

– طالبان با انجام عملیات‌های انتحاری تحت عنوان داعش علیه شیعیان قصد تحریک و جلب جوانان اهل تشیع به بدنه امارت اسلامی را دارد.

– امارت اسلامی چندی پیش در استان بدخشان در شمال افغانستان استانی هم مرز با تاجیکستان رژه‌ای را توسط گردان انتحاری خود ترتیب داد. حالا عملیات انتحاری در شمال افغانستان(قندوز) و استان مرزی با تاجیکستان رخ داده است.

– عملیات انتحاری قندوز، نظر به شدت تخریب و تلفات، به طور قطع نمی‌تواند حاصل تنها یک جلیقه انتحاری باشد و مشخصا مواد منفجره دیگری از قبل در مسجد جاسازی شده بوده که این امر تنها با نظارت و همکاری حکومت محلی امکان‌پذیر است.

– از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی تاکنون، داعش مسئولیت سه عملیات را بر عهده گرفته است:

۱: انفجار میدان هوایی کابل با حدود ۵۰۰ کشته

۲: انفجار مسجد عیدگاه

۳: انفجار مسجد سیدآباد قندوز

– انفجار میدان هوایی کابل توسط یکی از ۵۰۰۰ زندانی‌ای که طالبان طی لیستی تقاضای آزادی آنها را کردند و توسط اشرف غنی از زندان آزاد شدند، انجام شد. فاجعه قندوز هم توسط نیروهای اویغوری که متحد طالبان هستند صورت گرفت.

– اگر از مقاومت حمایت نشود، زمینه برای جذب جوانان به مقاومت ملی ایجاد نشود و بلکه برعکس به مقاومت مشروع این مردم حمله و با اخبار جعلی تخریب شود، جوانان پرشور افغانستانی که از ظلم طالبان به تنگ آمده‌اند برای مقابله با این ستم جذب بدنه داعش خواهند شد.

– نمی‌توان در شعار آرمانی بود و حرف از شیعه و حمایت از مظلوم و…زد، ولی در عملکرد سیاسی بود و با طالبان کنار آمد.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248761 ساعت خبر : 8:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248761
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات