درگذشت بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی و تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی

درگذشت بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی و تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی

به گزارش گلونی بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی، از خنیاگران اصیل شمال خراسان که چندی پیش به علت عارضه مغزی بستری شده بود، در پی وخامت حالش درگذشت.

بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی متولد ۱۳۱۰ و ساکن روستای آلماجوق قوچان و شاگرد بخشی مشهور شمال خراسان، حسین یگانه، بود که در دوتار نوازی، آواز و روایتگری داستان‌ها پیرو سبک این هنرمند به‌شمار می‌آمد.

وی از معدود بازماندگان نسل اصیل خنیاگران شمال خراسان و دارای نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) بود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت غلامرضا آلماجوق دوتارنواز پیشکسوت قوچان را تسلیت گفت.

در متن پیام محمد اله‌یاری چنین آمده است:

«با اندوه فراوان، خبر رسید که استاد غلامرضا آلماجوق دوتار نواز پیشکسوت قوچان نیز از جمع اهالی هنر شریف موسیقی رخت سفر کشید. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید.

بی‌شک تأثیر غلامرضا آلمه‌جوق در عرصه موسیقی قوچان انکارناپذیر است. نوای دوتار او هرگز از ذهن پاک نمی‌شود. استاد دوتارنواز ایرانی با تربیت چندین نسل، حافظ موسیقی اصیل ایرانی و حلقه واسط میان نسل امروز و دیروز بود.

اینجانب درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به جامعه‌ هنری کشور خاصه خانواده‌ی مکرم این هنرمند تسلیت عرض کرده و از خداوند بزرگ برای آن استاد فقید علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسالت دارم».

گفتنی است سال ۱۳۹۲ در جشن خانه موسیقی با حضور هنرمندان پیشکسوت در تالار وحدت از علی غلامرضایی آلماجوقی به پاس یک عمر کوشش در حوزه موسیقی نواحی تقدیر شد و این هنرمند تندیس خانه موسیقی را از محمدرضا شجریان، ریاست وقت شورای عالی خانه موسیقی و داوود گنجه‌ای، قائم مقام آن مجموعه، دریافت کرد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248670 ساعت خبر : 12:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248670
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات