جنگ با طالبان به ما تحمیل شده است

جنگ با طالبان به ما تحمیل شده است

به گزارش گلونی حمیدالله اسدی، نماینده‌ فرمانده علیپور، در لایو بامداد جمعه محمدحسین جعفریان بیان کرد:

«تعریف ما از دشمن: هر کسی که برای نابودی مردم ما و افغانستان برنامه‌ریزی کند دشمن ماست.

حلقه‌ خاصی از دولت غنی موسوم به شورای امنیت برای ما دشمن محسوب می‌شدند چراکه برنامه‌هایی برای نابودی مردم و مقاومت در بهسود داشتند.

هیچ‌ کشوری نباید به اشرف غنی که دستاوردهای ۲۰ ساله کشور را از بین برد پناه می‌داد و باید وی به دادگاه‌های قضایی و لاهه سپرده می‌شد.

تعریف ما از دوست: هر کس که به مردم افغانستان احترام بگذارد و دولتی تشکیل دهد که آینه تمام نمای مردم و اقوام مختلف افغانستان باشد.

انتخاب ما جنگ نیست، جنگ به ما تحمیل شده. ما تاکنون به هیچ منطقه‌ای حمله نکرده‌ایم بلکه تنها از مردم خود در برابر ستم طالبان دفاع کرده‌ایم.

امروز مسئله جاری کشور جنگ قومی و‌ مذهبی است. افرادی از یک قوم تلاش بر نابودی اقوام دیگر دارند که این موضوع حتی برای قوم خودشان نیز آسیب‌زننده است.

سخن ما با طالبان: مقاومت بهسود مقاومت همه هزاره‌هاست.

کوچی‌های مسلح به مردم هزاره حمله کرده و خانه و مسجد و مزرعه آنها را از بین برده و شرایط بسیار سختی را برای مردم به وجود آورده‌اند.

نگرانی امروز ما کوچ اجباری مردم دایکندی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که همان ظلم عبدالرحمانی سالهای قبل در حال تکرار است و این برای مردم غیر قابل قبول است.

جست‌و‌جوی شبانه خانه‌ها، انتقام‌گیری شخصی، مداخله در امور داخلی و خانوادگی، دریافت عشر و زکات و … از جمله ظلم‌های طالبان بر مردم هزاره است.

ما خواهان دولتی هستیم که به زن و مرد به عنوان دو ستون قوی اجازه کار در کنار یکدیگر و به دختران اجازه تحصیل داده و احترام عقاید و اقوام مختلف را حفظ کند.»

همچنین در لایو، جمعه ۲ مهرماه، ۲۴ سپتامبر به سه حوزه گفتگو تقسیم شد که می‌توانید از طریق فایل زیر بشنوید و دریافت کنید:

-گفتگو با قیس حیران درباره آخرین تحولات جبهه مقاومت و صف‌بندی نیروهای طالبان علیه یکدیگر

-پخش بخشی از صوت گفتگوی تلفنی احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت و محمدحسین جعفریان. (بخش‌های دیگر در شب‌های بعد هم در لایو پخش خواهد شد)

-گفتگوی تلفنی با آقای حمیدالله اسدی، نماینده رسمی فرمانده علیپور (قوماندان شمشیر) درباره جبهه بهسود و نظرات رسمی فرمانده علیپور درباره جنگ با طالبان.

دانلود کنید

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246516 ساعت خبر : 12:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246516
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات