سریال بازی مرکب و قمار بر سر داشتن زندگی بهتر

سریال بازی مرکب و قمار بر سر داشتن زندگی بهتر

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی سریال بازی مرکب یا بازی ماهی مرکب Squid Game  یک مجموعه تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی هوانگ دونگ-هیوک و محصول کره‌ی‌جنوبی است.

این مجموعه نه قسمتی که لی جونگ-جه، پارک هه-سو و وی ها-جون در آن به ایفای نقش می‌پردازند، در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، توسط نتفلیکس در سطح جهانی منتشر شد.  بازی مرکب نخستین درام کره‌ای بود که در صدر جدول ۱۰ مجموعه تلویزیونی پربیننده هفتگی نتفلیکس در سطح جهانی (از جمله ایالات متحده و بریتانیا) قرار گرفت.

بازی مرکب داستان زندگی انسان‌هایی است که به دلیل فقر و شرایط وخیم اقتصادی به انجام بازی‌های ساده دوران کودکی خود دعوت می‌شوند اما با این تفاوت که بازنده شدن در هر مرحله به معنای مرگ است و کسی که بتواند تمام مراحل بازی را طی کند و زنده بماند برنده جایزه‌ی ۴۵٫۶ میلیارد وونی خواهد شد.

سریال بازی مرکب و قمار بر سر داشتن زندگی ای بهتر

 سریال بازی مرکب علاوه بر داشتن عنصر جذابیت اثری استعاری است که در آن مولفه‌های اخلاقی و غیراخلاقی زیادی به نمایش گذاشته شده است. بازیکنان این بازی هریک به جبر وضعیت نابسامان خود در زندگی واقعی تمایل به بازی پیدا کرده و بین بی‌پولی و تحقیر در جامعه و یا نابودی در بازی‌های کودکانه، دومی را انتخاب می‌کنند.

قصه بازی مرکب در اپیزود اول با معرفی سونگ گی-هون / بازیکن شماره ۴۵۶، راننده و معتاد به قماری که به همراه مادر خود زندگی می‌کند و برای حمایت مالی از دخترش در مضیقه است شروع شده و در اپیزوهای بعد او در لوکیشن مسابقه، و در بین ۴۵۵ مرد و زن با موقعیت مشابه خود قرار گرفته و مرحله به مرحله در بازی جلو می‌رود.

هر شخصیت در سریال بازی مرکب نماد نوعی جهان‌بینی است که با ویژگی‌های خاص شخصیتی خود در گروه شر یا خیر بازی قرار گرفته و روابط متفاوتی با بازیکنان در این بازی را رقم ‌می‌زند.

به عنوان مثال می‌توان از شخصیت اوه ایل-نام یا همان بازیکن شماره ۰۰۱ نام برد. پیرمردی مبتلا به تومور مغزی که ترجیح می‌دهد به‌جای در انتظار مرگ ماندن در دنیای بیرون، بازی کند. این شخصیت در طول سریال و به عنوان پیری دانا با وجود ظاهری به درد نخور، در بزنگاه‌های بازی با تجارب حاصل از گذشته‌اش، موفقیت را برای هم‌تیمی‌های خود رقم می‌زند.

این سریال را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247490 ساعت خبر : 11:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247490
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات