نکاتی درباره فن کوئل و خرید آن

نکاتی درباره فن کوئل و خرید آن

تهویه مطبوع هوا از جمله مهم ترین ویژگی‌های محیطی است که تاثیر قابل توجهی بر آسایش روانی و فیزیکی حاضرین در محیط و کیفیت عملکرد دستگاه های صنعتی و تولیدی دارد.

مجموعه توسعه تدبیر و تلاش ماندگار TTM، از جمله شرکت‌های پیشرو در عرصه فروش و راه‌اندازی سیستم‌های تهویه مطبوع هوا مانند چیلر و مینی چیلر صنعتی، روفتاپ پکیج، سیستم وی آر اف است که خدمات متنوعی را در بخش مشاوره و انتخاب بهینه محصول، فروش، نصب، راه‌اندازی و خدمات پس از فروش ارائه می‌نماید. از جمله اهداف اصلی مجموعه TTM، راهنمایی مشتریان جهت انتخاب محصولی است که کاملا مناسب با نوع نیاز آن ها بوده و علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

فن کوئل چیست؟

فن کوئل از جمله تجهیزات سیستم‌های تهویه مطبوع هواست که عضوی از یک سیستم HVAC بوده و در فضاهای مسکونی، صنعتی، تجاری، آموزشی و …. کاربرد دارد. به زبان ساده، فن کوئل را می‌توان یک دستگاه ساده مبدل حرارتی و فن دانست که از تعدادی کویل (چند ردیف لوله خم خورده) و فن تشکیل شده است. از فن کوئل می‌توان به عنوان یک مبدل دو منظوره سرمایشی و گرمایشی استفاده نمود.

اجزای اصلی یک فن کوئل عبارت است از: کویل، فندک،شیر هواگیری، فیلتر هوا و کلید سلکتوری.

به طور کلی طرز کار فن کوئل به این صورت است که جهت ایجاد سرما، آب سرد وارد کوئل شده و پس از سرد شدن پره‌های آلومینیومی و لوله‌های مسی، چرخش هم زمان فن باعث برخورد هوا با این سطوح سرد شده و هوای خنک تولید می‌شود.

در روزهایی که نیاز به تولید گرما داریم نیز آب گرم وارد مجموعه کوئل شده و از طریق گرم شدن سطح لوله های مسی و پره های آلومینیومی، هوای گرم به بیرون تهویه می‌شود. کنترل ورود جریان آب گرم و سرد به کوئل از طریق یک سوپاپ سونوئیدی (شیر برقی) که در ورودی کوئل قرار دارد انجام می‌گیرد.

توجه داشته باشیم که دور فن وابسته به دمای مورد نیاز بوده و در صورت لزوم می‌توانیم از فیلترهای مخصوصی جهت تهویه هوا در مسیر هوای خروجی، استفاده نماییم.

توجه داشته باشیم که کویل‌های قرار داده شده در این سیستم احتمال گرفتگی و نشتی دارند بنابراین لازم است که همواره از کیفیت محل اتصالات در فن کوئل اطمینان حاصل نماییم.

در فضاها و ساختمان‌های بزرگ تعداد بسیار زیادی فن کوئل در نقاط مختلف نصب می‌گردد که همگی از طریق لوله کشی آب گرم و سرد به یک پکیج یا بویلر موتورخانه (به عنوان گرم کننده) و یا یک سیستم مرکزی چیلر یا مینی چیلر (به عنوان سرد کننده) متصل می‌گردند و به این ترتیب می‌توان دمای هر فن کوئل را به طور جداگانه تنظیم نمود.  استفاده از این روش می‌تواند انتخاب به صرفه و هوشمندانه‌ای برای مجموعه‌هایی باشد که می‌خواهند دمای هر اتاق و سالن را به طور جداگانه کنترل نمایند.

انواع فن کوئل

ساختمان و اجزای تشکیل دهنده انواع فن کوئل های دیواری، سقفی و زمینی تقریبا یکسان است اما برخی از انواع فن کوئل ها دارای کانال کشی بوده و برخی فاقد کانال هستند. فن کوئل هایی که کانال کشی دارند از طریق این کانال ها با هوای آزاد بیرون ارتباط دارند اما در نوع بدون کانال، سیستم تهویه مطبوع هوا فقط می‌تواند هوای داخل ساختمان را به گردش درآورده و دمای آن را افزایش یا کاهش دهد.

نکاتی درباره فن کوئل و خرید آنفزایش یا کاهش دهد.
نکاتی درباره فن کوئل و خرید آن

فن کوئل های سقفی دارای دو نوع فن کوئل سقفی توکار و کاستی هستند.

فن کوئل سقفی توکار

مدل سقفی توکار را می‌توان پر کاربرد ترین نوع فن کوئل دانست. این فن کوئل مناسب برای سیستم های ۲ لوله و ۴ لوله‌ای است کهه رنج گسترده‌ای از فشار استاتیک را متحمل می‌شوند. مدل سقفی توکار برای سیستم هایی با اختلاف دمایی زیاد و نرمال مناسب بوده و دارای ۴ سرعت فن پایین، متوسط، بالا و حالت رزرو برای انتخاب‌های دیگر است. در فن کوئل سقفی توکار هوای تازه از طریق این مبدل وارد فضای اتاق شده و به این ترتیب می‌توانیم هوای تازه تر و مطبوع‌تری داشته باشیم.

خرید فن کویل سقفی توکار از TTM

فن کوئل کاستی

نوع کاستی فن کوئل ها معمولا برای ساختمان‌هایی با سقف کاذب (ادارات، فروشگاه ها و …) کاربرد دارد.

مجموعه توسعه تدبیر و تلاش ماندگار این نوع را در سه مدل کاستی یک طرفه، کاستی چهار طرفه و کاستی چهارطرفه کامپکت ارائه می‌دهد که نوع کاستی چهار طرفه آن قابلیت دسترسی به هوای تازه را دارد و به دلیل داشتن ابعاد فشرده برای فضاهایی با ارتفاع کم مناسب است.

مدل کاستی چهارطرفه، تهویه هوا را به صورت ۳۶۰ درجه انجام داده و دارای ظاهری زیبا و عملکردی کم صدا ماست. فن کوئل کاستی چهارطرفه کامپکت به فضای بسیاری کمی برای نصب در سقف نیاز دارد و با هدف هماهنگی با دکوراسیون هر اتاقی طراحی شده است. به علاوه با توجه به حجم و وزن کم این مدل ها، جهت جابه جایی آنها نیازی به بالابر نیست. برای آگاهی از قیمت فن کویل کاستی ۴ طرفه با TTM تماس بگیرید.

نکاتی درباره فن کوئل و خرید آن
نکاتی درباره فن کوئل و خرید آن

خرید محصولات اصل از TTM

مجموعه توسعه تدبیر و تلاش ماندگار (ttmenterprise.com)، محصولات با کیفیت و متنوعی از جمله انواع چیلرهای تراکمی و جذبی، سیستم های VRF ، روف تاپ پکیج ها و ….. در حوزه تهویه مطبوع هوا ارائه می نماید که در این میان فن کوئل های عرضه شده توسط این مجموعه از لحاظ کیفیت، راندمان و طول عمر قابل توجه هستند.

آگهی در گلونی

کد خبر : 247860 ساعت خبر : 10:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247860
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات