فیلم منشی همه کاره او و تجربه تماشای یک کمدی کلاسیک

فیلم منشی همه کاره او و تجربه تماشای یک کمدی کلاسیک

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی اگر از آن دسته سینمادوستان کلاسیک‌پسندید که به دنبال دیدن آثار ناب تولید شده در هالیوود دهه‌ها پیش آمریکا هستند، فیلم منشی همه کاره  او انتخابی درست، برای تماشا شما خواهد بود.

His Girl Friday فیلمی درام و کمدی به کارگردانی هاوارد هاکس و محصول دهه چهل ایالات متحده می‌باشد که در بین ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ، رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داده ‌است.

داستان فیلم، ماجرای زندگی شخصی و کاری والتر برنز، روزنامه‌نگار حرفه‌ای است که همسر و همکار سابقش(هیلدی) برای دادن خبر نامزدی خود به تحریریه او برمی‌گردد و همین بازگشت سبب شروع حوادث و اتفاقات جدیدی در زندگی هر دو آنان می‌شود.

فیلم منشی همه کاره او

این فیلم بر اساس نمایشنامه The Front Page ساخته شده با این تفاوت که در در نمایش‌نامه‌ نقش هیلدی متعلق به یک مرد بوده‌ است.

منشی همه کاره او فیلمی دیالوگ‌محور است که گره‌افکنی‌های آن از طریق بده بستان‌های دیالوگی مطرح و حل می‌شود و از خصلت‌های منحصر‌به‌فرد آن می‌توان به ریتم تند دیالوگ‌گویی‌ها اشاره کرد.

هاکس خود در این باره می‌گوید: «متوجه شده بودم که زمانی که مردم صحبت می‌کنند، صحبت آن‌ها بر روی صحبت دیگری است، مخصوصاً مردمانی که سریع صحبت می‌کنند یا بحث می‌کنند یا چیزی را توضیح می‌دهند. برای همین ما دیالوگ‌ها رو طوری نوشتیم که ابتدا و انتهای آن‌ها به نوعی غیر ضروری باشد و آن دیالوگ‌ها برای هم پوشانی (روی دیگری رو پوشاندن) اونجا بودند، نکته‌ای که با دیدن فیلم کاملاً متوجه آن می‌شوید.»

این فیلم کاراکترهای مرد زیادی دارد و همین نکته باعث بولد شدن شخصیت هیلدی، زنی روزنامه‌نگار و مستقل است که پس از مدتی زندگی با والتر برنز، به دنبال تجربه زندگی آرام و داشتن نقشی تنها زنانه در زندگی خود بوده و برای همین برعکس ازدواج سابقش، این‌بار مردی عاشق‌پیشه، که به دنبال زنی خانه‌دار برای زندگی مشترک است را، برمی‌گزیند.

منشی همه کاره او در کنار موضوع اصلی خود دست روی موضوعات فرعی مهمی مثل قدرت فاسد رسانه در آمریکا و نقش مسائل سیاسی بر سرنوشت شهروندان گذاشته است که در زمان ساخت فیلم، خود از موضوعات اساسی جامعه‌ آن زمان آمریکا بوده است.

این فیلم را می‌توانید آنلاین تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248607 ساعت خبر : 11:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248607
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات