مدیریت قبرستان جوی هرهر به میراث فرهنگی واگذار می‌شود

مدیریت قبرستان جوی هرهر به میراث فرهنگی واگذار می‌شود

دادستان یزد به دنبال بازدید از قبرستان تاریخی جوی هرهر، مدیریت این مجموعه را به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار کرد.

به گزارش گلونی به نقل از مهر، محمدرضا حدادزاده به صورت میدانی از مجموعه قبرستان جوی هرهر به عنوان یکی از آثار تاریخی رها شده که در معرض آسیب و سرقت قرار دارد و از حیث دفن بسیاری از علما و بزرگان و همچنین ثبت در فهرست آثار ملی با ارزش محسوب می شود، بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پس از بازدید طی نامه‌ای به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دستورات ذیل را صادر کرد

مدیریت کل مجموعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شود تا ضمن حراست فیزیکی و صورت برداری از آثار، اموال و سنگ قبرهای قدیمی موجود در مجموعه، اقدامات لازم برای مرمت و بهسازی آن صورت گیرد.

کلیه حقوق مادی و معنوی وراث متوفیان محفوظ بوده و هیچ‌گونه منعی جهت اقدامات آنها با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با رعایت حفظ ترکیب تاریخی مجموعه وجود ندارد.

زمینه استمرار بازدیدها و مراسم آیینی و مذهبی که قبلا در این مجموعه و اطراف آن برگزار می‌شده است، فراهم شود و همکاری کامل در این زمینه ضروری است.

جلسه مشترکی با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای بهسازی مجموعه برگزار شود.

از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و بهسازی مجموعه استفاده شود در هر صورت حفظ، مرمت و احیا این مجموعه در اولویت است و هیچ دستگاهی نباید در این مسیر مانع‌تراشی کند.

برای تسریع در امور، نماینده ویژه‌ای از سوی دادستانی جهت پیگیری موضوع تا حصول نتیجه معرفی می‌شود.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 249901 ساعت خبر : 9:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=249901
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات