لوازم یدکی خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

لوازم یدکی خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

خودروسازی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان دانست که محصولات آن به سرتاسر جهان صادر می‌شود.

صنعت خودرو کارخانجات متعددی دارد که برخی از آنها در سطح جهان معروف بوده و برخی دیگر تنها به تولیدات داخلی می‌پردازند. هر یک از این کارخانجات خودروهایی با کیفیت و قیمت متفاوت تولید می‌کند که خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد.  از جمله این خدمات تولید لوازم یدکی خودرو است.

شاید بتوان خودرو را در گروه وسایل مصرفی دانست چرا که با گذشت زمان در اثر مصرف و استهلاک به دلایل مختلفی از جمله خرابی، ضربه، مشکلات فنی و یا تصادف اجزای آن دچار ناکارآمدی می‌گردد و نیازمند تعویض یا تعمیر است.

لوازم یدکی خودرو به قطعات و لوازمی گفته می‌شود که در صورت خرابی قطعات اصلی خودرو جایگزین آن می‌شوند. خرید لوازم از جمله مواردی است که به دقت و آگاهی نیاز دارد چرا که استفاده از لوازم یدکی تقلبی و بی‌کیفیت می‌تواند تمام عملکرد خودرو را دچار مشکل نماید.

دقت داشته باشیم که لوازم یدکی باید حتما متناسب با نوع و مدل خودرو باشد و توسط کارخانجات همان خودرو یا واحدهای زیرمجموعه ان طراحی و تولید گردد.

معرفی خودرو لیفان

گروه خودروسازی لیفان از جمله باسابقه‌ترین کارخانجات در صنعت خودرو کشور چین است.

این شرکت اولین بار در سال ۱۹۹۲ فعالیت خود را با سرمایه اولیه ۲۰۰ هزار یورو آغاز کرد و پس آن با سرعت چشمگیری توسعه یافت. امروزه مراکز فروش خودرو لیفان در بیش از ۵۱ کشور جهان نمایندگی فعال دارند و انواع مدل‌های این خودرو را به فروش می‌رسانند.

ورود خودرو لیفان به ایران از طریق مجموعه خودروسازی کرمان موتور صورت گرفت و با استقبال خوبی رو به رو شد. به طور کلی مجموعه لیفان چین ۱۵ محصول را طراحی و تولید می‌نماید که عبارتند از: ۵ کراس اور، ۴ مدل ون و وانت تجاری، ۲ مدل سدان، یک مدل استیشن واگن خانوادگی و ۳ خودروی تمام برقی.

انواع مدل‌های خودرو لیفان

لوازم یدکی لیفان X60

لیفان X60 از جمله قدیمی ترین محصولات خط تولید شرکت لیفان است که اولین کراس اور این برند نیز است.

این خودرو را می‌توان یک کراس اور اقتصادی دانست بنابراین در طراحی آن خبری از مه شکن های LED نیست و نمونه‌های ارزان قیمت دایره‌ای جایگزین آن شده‌اند.

لیفان X60 فاقد خطوط متعدد روی سپر و بدنه برای اغراق در حجم دهی بدنه است. در طراحی این مدل از حجم کم پلاستیک خشک استفاده شده که این را می‌توان از جمله نکات مثبت آن دانست. اگر شما هم مالک یک خودرو لیفان X60 هستید می‌توانید لوازم یدکی مورد نیاز خود را از شرکت تیکوما خریداری نمایید. قعات یدکی خودرو لیفان X60 که توسط شرکت تیکوما عرضه می‌شود عبارت است از: آینه بغل لیفان، چراغ جلو لیفان، چراغ خطر عقب، سپر جلو و سپر عقب.

خرید آینه بغل لیفان x60   از تیکوما

لوازم یدکی خودرو
لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی لیفان X50

لیفان X50 از جمله پرطرفدار ترین مدل‌های این برند است که شباهت زیادی به مدل هاچ بک دارد. این خودرو که در مدل خودروهای کراس اور کوچک قرار دارد توسط شرکت کرمان موتور در دو مدل دستی و گیربکس اتومات تولید می‌گردد. از جمله ویژگی‌های لیفان X50 وزن پایین ان است که به دلیل وجود ورقه‌های فولادی در بدنه آن است.

این ورقه‌ها علاوه بر سبکی موجب ایمنی و مقاومت در برابر ضربه نیز می‌گردند. شاسی این مدل در مقایسه با سایر مدل‌های لیفان از دو برابر امنیت بیشتر برخوردار است. در صورتی که به دنبال قطعات یدکی لیفان X50 با کیفیت اصل هستید می‌توانید سپر عقب، چراغ خطر عقب، سپر جلو، آینه بغل، چراغ جلو و مه شکن سپر عقب آن را از فروشگاه‌های نمایندگی تیکوما خریداری نمایید.

قیمت چراغ خطر عقب لیفان برند تیکوما

لوازم یدکی خودرو
لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی لیفان ۵۲۰

لیفان ۵۲۰ یکی دیگر از تولیدات شرکت چینی لیفان است که در کلاس سدان کوچک طراحی و تولید شده است. این خودرو دارای آپشن‌هایی از جمله کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب، صندلی عقب تاشو، در باز کن صندوق عقب از داخل، گرم کن شیشه عقب، سیستم هشداردهنده وضعیت لنت ترمز، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم شیشه بالابر برقی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی اسپرت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ ترمز سوم،‌ قفل ایمنی کودک، سنسور دنده عقب و ریموت کنترل روی سوییچ و… است. شرکت تیکوما از نمایندگان اصلی فروش قطعات یدکی خودرو لیفان ۵۲۰ در ایران است.

لوازم یدکی لیفان ۶۲۰

بسیاری از متخصصان این مدل از لیفان را تقلیدی از طراحی بی ام و سری۳ می‌دانند اما لیفان ۶۲۰ علی رغم این طراحی هوشمندانه نتوانست از اقبال خوبی در بازار فروش برخوردار شود. لیفان ۶۲۰ از جمله تولیدات کلاس سدان این شرکت است.

اگر مالک یک خودرو لیفان ۶۲۰ هستید و برای تهیه قطعات یدکی آن چالش دارید می‌توانید انواع لوازم یدکی چراغ جلو، چراغ خطر عقب، سپر جلو و سپر عقب لیفان ۶۲۰ را از شرکت فروش قطعات یدکی تیکوما تهیه نمایید.

لوازم یدکی لیفان ۸۲۰

می‌توان گفت که این مدل از لیفان شباهتی قابل توجه به نسل قدیم تویوتا کمری دارد. خودرو لیفان ۸۲۰ دارای جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک است که وظیفه انتقال قدرت و گشتاور چرخ‌های جلو را به خوبی انجام می‌دهد. لیفان ۸۲۰ را می‌توان به عنوان حجیم ترین خودرو مونتاژی در ایران دانست که پیش از آن این عنوان در اختیار نیسان ماکسیما بوده است.

خودرو لیفان بر خلاف ظاهر سبک دارای بیش از یک و نیم تن وزن است که علی رغم این وزن قدرت پیشرانه بسیار زیادی دارد. شرکت تیکوما در ایران از نمایندگان رسمی فروش قطعات یدکی انواع مدل‌های خودرو لیفان از جمله لیفان ۸۲۰ است. قطعات یدکی آینه بغل، چراغ جلو و چراغ خطر عقب، سپر جلو و عقب لیفان ۸۲۰ از جمله لوازم یدکی هستند که توسط تیکوما به فروش می‌رسند.

لوازم یدکی اصل در شرکت تیکوما

شرکت تیکوما را می‌توان از معتبرترین مراکز فروش قطعات یدکی انواع خودروهای داخلی و خارجی دانست. تیکوما قطعات اصل و اورجینال انواع خودروهای ایرانی، چینی، کره‌ای و ژاپنی را همراه با ضمانت پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در صورتی که برای خودرو ایرانی یا چینی خود به دنبال لوازم یدکی اورجینال با قیمت مناسب هستید می توانید از خدمات باکیفیت تیم تجاری تیکوما استفاده نمایید. در ادامه به معرفی لوازم یدکی یکی از خودروهای پرطرفدار خارجی در ایران می‌پردازیم که در صورت نیاز می‌توانید قطعات یدکی آن را از مرکز فروش لوازم یدکی تیکوما تهیه نمایید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 247954 ساعت خبر : 10:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247954
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات