نجات زن کوهنورد در ارتفاعات دالانکوه

نجات زن کوهنورد در ارتفاعات دالانکوه

عملیات ۱۲ ساعته نجاتگران هلال‌احمر استان اصفهان برای جست‌وجو و نجات زن کوهنورد در ارتفاعات دالان کوه.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان تیران و کرون از امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به زن کوهنورد در رشته‌ کوه‌های دالانکوه خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌ احمر استان اصفهان؛ حجت‌اله صالحی با بیان این خبر گفت: «در روز جمعه ۱۶ مهرماه در ساعت ۱۹ طی تماس تلفنی با شماره ۱۱۲ و اعلام حادثه آسیب شدید خانم ۳۰ ساله در ارتفاعات دالانکوه در حوالی شهرستان تیران و کرون، بلافاصله دو گروه امداد و نجات از پایگاه کرد علیا و گروه تخصصی کوهستان از شعبه بااستعداد دو خودرو کمک دار به محل حادثه اعزام شدند».

نجات زن کوهنورد در ارتفاعات دالان کوه

صالحی تصریح کرد: «پس از جست‌وجو و دستیابی به مصدوم در ارتفاع ۳۲۰۰ متری، مصدوم با انجام اقدامات پیش بیمارستانی به محل امن منتقل شد».

وی افزود: «به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و نیاز به ایجاد کارگاه‌های متعدد جهت انتقال مصدوم این عملیات طاقت‌فرسا تا ساعت ۸ صبح روز بعد به طول انجامید و مصدوم پس از عملیات دوازده‌ساعته تحویل مرکز درمانی شد».

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تیران و کرون در پایان ضمن تشکر از عوامل امدادی حاضر درصحنه به کوهنوردان و گردشگرانی که قصد حضور در این منطقه را دارند توصیه کرد که از کامل بودن امکانات و تجهیزات خود اطمینان داشته باشند».

دالانکوه که در زبان لری بختیاری دالونکوه نیز گفته می‌شود رشته کوهی است از کوه‌های بختیاری واقع در زاگرس مرکزی که در غرب استان اصفهان خط‌الراسی به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر دارد و در میان سه شهرستان داران (فریدن)، تیران و کرون و چادگان قرار گرفته است، اما بیشترین بخش این سلسله جبال در منطقه فریدن قرار دارد.

از آنجایی که این رشته کوه از دو خط‌الراس موازی از روستای چشمه احمد رضا در منطقه کرون تا شهر دامنه تشکیل شده است و حد فاصل آنها دشت‌های وسیعی وجود دارد و فضایی شبیه دالان به وجود آورده است، به «دالانکوه» مشهور شده است که در گویش محلی مردم کوه دالان نیز گفته می‌شود.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248686 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248686
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات