معرفی کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر اثر بیل گیتس

معرفی کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر اثر بیل گیتس

به گزارش گلونی نویسنده در این کتاب، طرحی فراگیر و قابل انجام برای به صفر رساندنِ انتشار گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از فاجعه آب‌وهوایی ارائه کرده است.

بیل گیتس یک دهه از وقت خود را صرف بررسی علل و تأثیرات تغییرات اقلیمی کرده است. او با کمک متخصصان فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، مهندسی، علوم سیاسی و مالی، بر بایدها و نبایدهایی که جلوی حرکت زمین به سمت فاجعه اقلیمی را می‌گیرند، متمرکز شده است. گیتس در این کتاب توضیح می‌دهد چرا و چگونه می‌بایست در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلاش کرد.

او سرانجام طرحی عملی و عینی برای انجام این مهم ارائه می‌دهد؛ سیاست‌هایی که دولت‌ها باید اتخاذ کنند و وظایفی که ما به‌عنوان افراد می‌توانیم انجام دهیم.

وایرد نیز درباره کتاب تغییرات اقلیمی و آینده بشر می‌گوید: «بیل گیتس طرحی برای نجات جهان دارد. او استدلال می‌کند که با بهبود سبک زندگی در کشورهای با درآمد بالا و تداوم برنامه‌های فقرزدایی، می‌توان تغییرات گسترده‌ای ایجاد کرد.»

بیل گیتس متولد ۱۹۵۵ آمریکاست. این کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی، در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد.

گیتس از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال ۲۰۰۰ به‌عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت کرد و تا سال ۲۰۱۴ ریاست هیئت مدیره آن را برعهده داشت. او در مارس ۲۰۲۰ از هیئت‌ مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد.

بیل گیتس و همسرش ملیندا، مؤسسه خیریه‌ای را با سرمایه ۲۸٫۸ میلیارد دلار ایجاد کردند تا از فعالیت‌های بشردوستانه در زمینه‌های بهداشت جهانی و آموزش حمایت کنند.

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247526 ساعت خبر : 3:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247526
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات