کلاس های درس مخفی برای دختران در افغانستان

کلاس های درس مخفی برای دختران در افغانستان

به گزارش گلونی کانال پامیرنیوز درباره کلاس‌های درس مخفی برای دختران در افغانستان نوشت:

«طالبان آموزش دختران را تنها تا صف ششم و در سطح ابتدایی اجازه داده‌ است. با وجود مخالفت‌های گسترده بین‌المللی و داخلی تا هنوز به مکاتب طبقه اناث اجازه فعالیت داده نشده است. در حالی‌که اول نمره کانکور از همین دخترها و از قوم سختکوش هزاره بود.

یک تعداد از زنان معلم با آن که خطرات بسیار زیاد طالبان بالای‌شان است و ممکن از خاطر کلاس‌های خانگی بندی شوند، اما در خانه‌های خود برای دخترهایی که مکاتبشان مسدود شده است درس می‌دهند.

اینجا (عکس خبر) هم یک معلم را می‌بینید که کودکش را در آغوش کشیده، در همان حال در خانه خود به دخترها تعلیم می‌دهد. عکس را ناقص نشر کرده‌ایم تا این آموزگاران شجاع شناسایی و دستگیر نشوند.

آیا این امارت که معلم را به جرم درس دادن به متعلم بند می‌کند یک امارت اسلامی و انسانی است؟ آیا این کار طالبان توهین به مسلمانی نیست؟»

طبق گفته‌های خاطره خراسانی: «این نکته جای تعجب دارد که طالبان عنوان می‌کنند زنان را عفو عمومی کرده‌اند در حالیکه آنها خود گناهکار و ظالم‌اند.

هر روز اخباری از افغانستان می‌رسد که نشان می‌دهد عرصه بر زنان و روشنفکران تنگ‌تر شده است. رفتار و گفتار طالبان با هم تناقض دارد.

طالبان در رسانه‌های بین‌المللی در ظاهر حقوق بانوان را با شرایط مد نظرشان تایید می‌کنند اما در باطن زنان شاغل به خانه برگردانده می‌شوند و این اصلا حق زنان نیست.»

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248191 ساعت خبر : 10:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248191
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات