گلونی

آنچه در هفته دوم لیگ برتر گذشت

آنچه در هفته دوم لیگ برتر گذشت

آنچه در هفته دوم لیگ برتر گذشت

آنچه در هفته دوم لیگ برتر گذشت

بازی‌های هفته دوم لیگ برتر در سه روز و با حضور شش تیمِ سه امتیازی آغاز شد.

مشکلات مالی و مشکل زمین، همچنان جزو دغدغه‌های تیم‌هاست و این موضوع در بازی‌های لیگ و دیدارهای مستقیم با سایر تیم‌ها خود را نشان می‌دهد.

به گزارش گلونی یکی از دیدارهای روز نخست لیگ برتر دیدار بین مس رفسنجان و پدیده مشهد بود که به دلیل اعتصاب بازیکنان پدیده لغو شد.

اعضای تیم پدیده برای انجام بازی، حاضر نشدند از مشهد به سرچشمه سفر کنند و در دیدار مقابل مس رفسنجان حاضر باشند تا این دیدار آغاز نشود.

با وجود حضور داوران و بازیکنان تیم فوتبال مس رفسنجان در زمین ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه، اما خبری از بازیکنان پدیده نشد تا این بازی با تصمیم نماینده سازمان لیگ لغو شود.

هر چند که همچنان مشکلات تیم پدیده به قوت خود باقی است و مدیران این تیم در تلاش هستند تا پدیده به بازی‌های لیگ بازگردد.

نفت مسجد سلیمان-سپاهان اصفهان

این بازی که تنها بازی برگزار شده روز اول بازی‌های هفته دوم بود با پیروزی سه بر صفر سپاهان به پایان رسید.

سپاهانی‌ها با دبل سجاد شهباززاده و گل گئورگی گولسیانی، در نیمه اول، سرنوشت بازی را تعیین کردند و نتیجه زودهنگام در همان نیمه اول رقم خورد.

یکی از نکات این بازی، ورود با تاخیر بازیکنان دو تیم به زمین ورزشگاه بود که به دلیل پرداخت نشدن اجاره زمین شهدای فولاد بیست دقیقه پشت درهای این ورزشگاه معطل شدند.

مسئولان فولاد تا زمانی که چک 150 میلیونی را دریافت نکردند، اجازه حضور دو تیم در ورزشگاه را ندادند. به همین دلیل زمان گرم کردن دو تیم قبل از شروع مسابقه کمتر  از حد معمول بود.

هفته دوم لیگ برتر

فجر سپاسی شیراز-گل گهر سیرجان

این بازی در حالی آغاز شد که هفته گذشته، گل گهر برد پر گلی مقابل تراکتور داشت و تیم فجر سپاسی نیز بازی هفته قبل خود را واگذار کرده بود.

این دیدار در ورزشگاه حافظیه برگزار شد که شرایط مناسب برای میزبانی نداشت. با این حال تیم گل‌گهر از موقعیت‌های خوبی برخوردار بود.

این بازی تا دقایق پایانی با نتیجه مساوی صفر-صفر دنبال می‌شد و در دقیقه 90، میلاد زکی‌پور با شوتی تماشایی، بازی را به سود گل گهر به پایان رساند.

مشکل زمین مسابقه در این بازی نیز به چشم می‌آمد چرا که تا چند دقیقه قبل از آغاز مسابقه، خبری از تور دروازه نبود و مسئولان زمین مشغول جوشکاری تیر دروازه بودند.

هوادار تهران-پیکان تهران

تیم هوادار با هدایت رضا عنایتی در این بازی نیز نتوانست نتیجه مطلوبی بدست بیاورد و بازی را در ورزشگاه انقلاب کرج با نتیجه دو بر صفر به میهمان خود واگذار کرد.

محمدحسین فلاح و مجتبی حق دوست، در دقایق 12 و 28، دو گل پیکان را به ثمر رساندند تا نتیجه این بازی در همان نیمه اول مشخص شود.

رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال هوادار درباره دلایل شکست تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: «فکر می‌کنم تیم پیکان خیلی از ما حرفه‌ای‌تر بود و با دو موقعیتی که روی دروازه ما آوردند و دو ضد حمله‌ای که ما خوردیم.

گل اول روی ضربه ایستگاهی بود و ما مقداری روی جای‌گیری مشکل داشتیم و گل خوردیم و گل دوم هم در شرایط ضد حمله بود ولی کل بازی را ما کنترل کردیم و متاسفانه از موقعیت‌های بی‌شمارمان استفاده نکردیم.

امروز روز ما نبود و قول می‌دهم این تیم با توان جلو برود».

وی در خصوص میزبانی نیز از مسئولین ورزشگاه انقلاب کرج تشکر کرد و اظهار داشت: «کاملا راضی بودیم و همه چیز تحت کنترل بود.

خسته نباشید می‌گویم به مسئولین و امیدوارم سازمان لیگ شرایطی را مهیا بکند در تهران میزبانی بکنیم.

هوادار نداریم و تفاوتی ندارد کجا بازی کنیم ولی همین که تهران میزبانی کنیم شرایط بهتر است».

تراکتورسازی تبریز-صنعت نفت آبادان

تیم تراکتورسازی که وارد بحران شده بود و بعد از شکست سنگین مقابل گل‌گهر، پیش بینی می‌شد برای خروج از بحران به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، توانست با نتیجه سه بر صفر، شاگردان علی منصوریان را شکست دهد.

با این نتیجه تفاضل گل تراکتور شکسته شد و این تیم به آینده در لیگ امیدوار شد.

در مقابل نیز، تست کرونای علیرضا منصوریان برای دومین بار مثبت شد و نتوانست سر تمرین تیم خود و بازی‌های لیگ برتر حاضر شود.

همچنین وی قادر نخواهد بود در دیدار هفته سوم صنعت نفت برابر فجرسپاسی که روز شنبه برگزار می شود، روی نیمکت تیمش حضور پیدا کند تا غیبت سرمربی آبادانی ها در کنار تیمش به 3 دیدار برسد.

ذوب آهن اصفهان- استقلال تهران

دو تیم ذوب آهن و استقلال در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که بازی هفته گذشته را با برد پشت سر گذاشته بودند.

این بازی در هر نیمه یک گل داشت که هر دو از سوی بازیکن خارجی تازه وارد استقلال، کوین یامگا، به ثمر رسید. تا با این نتیجه استقلال روند برد خود را حفظ کند و از کیفیت بازیکن خارجی خود مطمئن شود.

مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن نیز علت این نتیجه را در تفاوت بازیکنان دو تیم دید و بیان کرد: «ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و در ابتدای کار یک موقعیت خیلی خوب به دست آوردیم.

منتهی در نیمه اول برخوردی که بین دو بازیکن صورت گرفت، تیم ما متضرر شد.

در شروع بازی مجبور شدیم تعویض اجباری داشته باشیم. در ادامه هم در حضور چند مدافع، یک گل بد خوردیم. بازیکن خارجی حریف که در نتیجه بازی تأثیرگذار بود، توانست یک گل با کلاس بالا به ما بزند.

فاصله زیادی بین بازیکنان ما فاصله وجود ندارد اما وقتی بازیکنی مصدوم می‌شود شوکی به بدنه این تیم وارد می‌شود».

آنچه در هفته دوم لیگ برتر گذشت

در آخرین مسابقات هفته دوم با برگزاری دو دیدار همزمان پیگیری شد که پرسپولیس و آلومینیوم اراک رقبای خود را شکست دادند.

آلومینیوم اراک-فولاد خوزستان

شاگردان رسول خطیبی برای کسب اولین پیروزی فصل در اراک، بدون ساسان حسینی و امیر هوشمند، دو بازیکن امیدشان که سه جلسه محروم شده اند، وارد زمین شدند.

آنها که به دنبال اولین پیروزی خود بودند، توانستند با نتیجه سه بر صفر میهمان خود را شکست دهند.

گل‌های این بازی در نیمه دوم و از سوی علیرضا نقی‌زاده، پوریا آریاکیا و علی فاتح به ثمر رسید.

با این نتیجه فولاد دومین شکست خود را متحمل شد و عبدالله ویسی هنوز نتوانسته است نتیجه قابل قبولی را کسب کند.

پرسپولیس تهران-نساجی مازندران

پرسپولیس در اولین بازی خانگی خود توانست تیم نساجی را با نتیجه دو بر یک با گل‌های مهدی عبدی شکست دهد.

تک گل نساجی را کریم اسلامی به ثمر رساند. او در بازی قبل هم برای نساجی گلزنی کرده بود.

یکی از نکات این بازی اعتراض به داوری از دو نیمکت بود که یکی از اعضای کادر فنی نساجی و سرمربی پرسپولیس، یحیی گل محمدی، کارت زرد دریافت کردند.

پایان هفته دوم

در پایان هفته دوم لیگ بیست و یکم، هیچ بازی با نتیجه مساوی به پایان نرسید که نشان از اختلاف امتیاز بین تیم‌ها در هفته‌های آینده می‌دهد.

همچنین مشکل زمین مسابقات و میزبانی تیم‌ها یکی از مشکلات جدی است که سازمان لیگ باید برای آن چاره‌ای بیندیشد.

پایان پیام

گزارشگر: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل