آلبوم مرثیه ای برای یک فرشته از پیمان فخاریان را قانونی بشنوید

آلبوم مرثیه ای برای یک فرشته از پیمان فخاریان را قانونی بشنوید

این مجموعه در ۱۸ قطعه و از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شد

آلبوم مرثیه ای برای یک فرشته

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی پیمان فخاریان نوازنده و مدرس گیتار و خالق این اثر با اعلام این خبر، در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان گفت: «آلبوم «مرثیه ای برای یک فرشته» نام هفتمین اثر منتشر شده من است که فضای غالب آن رمانتیک معاصر است.»

فخاریان در توضیح و معرفی بیشتر برخی قطعات عنوان کرد: «مجموعه پیش رو همچون کارهای گذشته، تلفیقی است از فضای موسیقی لاتین و تم های ایرانی به‌علاوه رنگ آمیزی موسیقی معاصر.

همیشه سعی کردم از تمامی عناصر ممکن موسیقی در جهت بیان یک حالت یا موقعیت استفاده کنم بدون توجه به اینکه تم یا هارمونی به چه ملیت یا دوره‌ای مربوط باشد.

مثلا در قطعه «مرثیه‌ای برای یک فرشته»، (با لگاتوهای سریع) حالت زخمه زدن در موسیقی ترکمن را به ذهن متبادر نموده‌ام تا فضایی برای هق هق و گریه خلق شود.

یا در قطعه «پیام دشت» برای اولین بار سعی کرده‌ام گیتار و کمانچه را کنار یکدیگر قرار داده تا لحظه‌های آرام و طوفانی دشت را به تصویر بکشم.

در قطعه «تصویر تو در من» بار تلاطم‌های یک رابطه عاطفی را به عهده ویلن گذاشته‌ام تا اوج و فرودهای احساس را به تصویر بکشیم.

قطعه «به سوی نور» نیز وقتی شکل گرفت که کاری از اندرو یورک با عنوان «به سوی تاریکی» به دستم رسید و وقتی میزان اول این قطعه را به شکل معکوس نواختم تم قطعه من شکل گرفت که در واقع به سمت نور می‌رفت.

در قطعه‌ای که به هوشیار خیام تقدیم کرده ام از استکاتوی باس در موسیقی جز استفاده نموده تا با ترکیبی از تم ایرانی، فضایی فانتزی گونه را شکل دهم و …»

شایان ذکر است که پیمان فخاریان فارغ التحصیل رشته ریاضی محض و مدرس دانشگاه هنر (۱۳۸۰ – ۱۳۸۲) است.

او علاوه بر تدریس و اجرای آثار آهنگسازان شهیر جهان که گزیده‌ای از آن در آلبوم‌های «دونوازی گیتار کلاسیک» و «پیام بدون مرز» توسط موسسه ماهور منتشر شده است، بیش از ۱۰۰ قطعه برای گیتار کلاسیک نوشته است و دو کتاب نیز باعناوین «پنج قطعه برای گیتار کلاسیک» (۱۳۸۶) و «۲۶ دونوازی گیتار کلاسیک» (۱۳۸۸،انتشارات چنگ) منتشر کرده است.

سایر آلبوم‌های موسیقی را از این لینک دانلود کنید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251523 ساعت خبر : 7:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251523
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات