انیمیشن لوکا؛ به عشق یک وسپای قرمز

انیمیشن لوکا؛ به عشق یک وسپای قرمز

به گزارش گلونی، حسين معززی‌نيا در کانال خود درباره انیمیشن لوکا نوشت:

«به عشقِ یک وسپای قرمز

لوکا، انیمیشن بلند امسال شرکت پیکسار که اولین تجربه کارگردانی یک ایتالیاییِ اهل جنواست به نام انریکو کاسارسا، درباره لوکاهای دریایی ساکن آب‌های نزدیک جنواست که خیلی دل‌شان می‌خواهد خطر کنند، بروند روی خشکی، سرک بکشند توی دهکده و ببینند بین آدم‌ها چه می‌گذرد.

ولی خب ماهی‌اند و می‌دانند حرفه ساکنان شهرهای کنار آب، شکار ماهی است.

لوکا در سکانس‌های ابتدایی، در مقایسه با دیگر انیمیشن‌هایی که زیر آب می‌گذرند ایده تازه و درگیرکننده‌ای ندارد، ولی به‌ محض ورود به دهکده، موقعیت‌های بامزه‌ای می‌سازد و شوخی‌هایش می‌خنداند.

هرچند خیلی از این شوخی‌ها با ارجاع به فیلم‌های کلاسیک، موسیقی، غذا، بستنی، فوتبال، و حتی زبان ایتالیایی و فیگورهای‌شان وقت حرف زدن شکل می‌گیرد و باید دید چند درصد از تماشاگران زیر ۲۰ سال، نکته‌ها را می‌گیرند و مثلاً به انتخاب اسم «ماکیاولی» برای آن گربه می‌خندند.

انیمیشن لوکا

روابط شخصیت‌ها گرم و جذاب است، گره‌های داستان هم خوب پشت هم چیده می‌شود تا برسیم به پایان‌بندی که… ناگهان بحران اصلی، موقعیتی بغرنج به ‌نفع «پیام» مورد نظر، حل و فصل می‌شود، همه آشتی می‌کنند و صلح و صفا برقرار می‌شود.

باز هم قرار است به بچه‌ها توصیه شود می‌توانند با «دیگری» دوست شوند به‌جای اینکه قصد جانش را بکنند.

می‌‌شود «دیگری» را سر کلاس نشاند و به او آموزش داد تا به‌ جای خیال‌پردازی درباره ماهیت ستاره‌ها، حدس‌هایش درباره ساختار دنیا و جامعه تبدیل به «علم» شود و بتواند وارد اجتماع شود، آن‌وقت برای پیش بردن اهداف این جامعه شاید حتی از آدم‌های قدیمی‌تر همان جامعه مفیدتر باشد.

آنها که در فیلم‌ها دنبال «حرف» می‌گردند شاید برای‌شان جالب باشد که «حرف» نهایی محصول امسال شرکت دیزنی یعنی رایا و آخرین اژدها، همان «حرف» نهایی محصول امسال شرکت پیکسار است.

طرفداران تئوری توطئه می‌توانند به این فکر کنند که در آن اتاق کذایی، به همه توصیه شده با یک ایده مشترک کار کنند!

برای من اما جذاب‌ترین بخش فیلم، آنجا بود که بعد از چندین نوبت اظهار شیفتگی آلبرتو به موتور وسپا و خطر کردن برای به‌ دست آوردنش، در پس‌زمینه، پوستر تعطیلات رمی (ویلیام وایلر) را می‌بینیم و تصویر ادری هپبرن که روی وسپا نشسته و گریگوری پک هم ترک موتور.

این شکلی قرار است هم دو وسپا به هم بپیوندند، هم دیوانگی‌های آن شاهزاده خانم و موتورسواری‌اش در رم کنار دیوانگی‌های جولیای لوکا و ویراژ دادن‌هایش در خیابان‌های این دهکده قرار بگیرد.»

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252108 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252108
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات