تجمع مردم چهارمحال و بختیاری برای توقف طرح‌های انتقال آب

تجمع مردم چهارمحال و بختیاری برای توقف طرح‌های انتقال آب

تجمع کنندگان با اشاره به برخی از مشکلات ناشی از کم‌آبی، از مسئولان خواستند که با هم‌اندیشی، برای حل مشکلات آبی، به ویژه آب شرب اقدام کنند.

جمعی از مردم، کشاورزان و فعالان زیست‌محیطی چهارمحال و بختیاری امروز یکشنبه ۳۰ آبان با تجمع در مقابل استانداری خواستار توقف پروژه‌های انتقال آب از این استان به استان‌های کویری برای مصارف غیر شرب هستند. آن‌ها معتقدند اجرای این پروژه‌ها تبعات زیست‌محیطی فراوانی دارد.

به گزارش گلونی به نقل از ایسنا، این افراد توقف پروژه‌های انتقال آب از جمله تونل بهشت‌آباد، گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ که زندگی و معیشت مردم در این مناطق را تحت تاثیر قرار داده و موجب خشک شدن چشمه‌ها و قنوات شده، و آنها را بدون مجوز و غیر قانونی می‌دانند، خواستار هستند.

برخی از این تجمع کنندگان می‌گویند اگر قرار است آبی از این استان به سایر استان‌ها انتقال داده شود، باید برای مصارف شرب باشد و انتقال آب برای مصارف صنایع آب‌بر در استان‌های کویری مانند اصفهان و یزد نباید صورت بگیرد، زیرا نیمی از مردم این استان در تامین آب برای شرب با مشکل مواجه هستند و کشاورزان نیز با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

اجرای عدالت در توزیع آب، تخصیص آب به طرح‌های کشاورزی، اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن و جلوگیری از انتقال آب برای صنایع آب‌بر از مهم‌ترین خواسته‌های تجمع‌کنندگان بود.

تجمع برای توقف طرح‌های انتقال آب
تجمع برای توقف طرح‌های انتقال آب

همچنین بخوانید:

چند نظر متفاوت درباره مسئله آب و زاینده رود

مساله آب در ایران پیچیده است؛ فرسایش تمدنی جدی است

برق ارزان چگونه زاینده رود را خشک کرد

فقط اصفهانی‌ها گرفتار نیستند، همه ایران گرفتار مسئله آب است

تاملی بر دلایل تجمع در بستر خشک زاینده رود

پایان پیام

خرید محصولات عشایری از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 254654 ساعت خبر : 6:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=254654
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات