هزاران نفر خواستار تشدید مجازات حیوان آزاری شدند

هزاران نفر خواستار تشدید مجازات حیوان آزاری شدند

به گزارش گلونی همزمان با مطرح شدن طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات عده‌ای با راه‌اندازی کارزاری از رئیس مجلس و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار تشدید مجازات کشتار و شکنجه جانوران حیات‌ وحش شدند.

در متن این کارزار ( تشدید مجازات حیوان آزاری) آمده است:

«جانوران، امانات الهی، بخشی از صنعت بالقوه اکوتوریسم و سرمایه شاخه‌های مختلف علوم زیستی و نیز متعلق به تمام ایران و سرمایه ایرانیان هستند.

همچنین آیه ۹۵ سوره مائده می‌فرماید در صورتی که به حیوانی در محیط زندگی خودش صدمه وارد شود، مجازاتش ارائه یک نسل همچون همان حیوان است.

تمام کره زمین محل زندگی جانوران آن است و ما انسان‌ها مهمانان ناخوانده آن هستیم.

همانطور که مستحضرید به حکم بسیاری از علمای دینی، همه‌ جا حرم‌الله است و انسان در همه حال مُحرم محسوب می‌شود و احکام این آیه نمی‌تواند فقط برای حالت احرام باشد، اگرچه در حج تمرین می‌شود تا در زندگی اجرا شود.

حکم آزار رساندن به حیوانات نیز بر همین وجه، آمده است که جایز نیست کسی که در حرم‌الله است هرگونه مزاحمت و اذیتی نسبت به هر حیوان صحرایی نماید، چه به‌طور شکار باشد و یا کشتن و یا زخمی کردن و یا خرد کردن یکی از اعضایش و یا هرگونه اذیت‌رسانی دیگر باشد.

این حکم همچنان برای کسی که مُحرم نباشد ولی در حرم باشد نیز حرام است، و مقصود از شکار صحرایی، حیوانی است که به حسب طبع اولی خود وحشی و گریزنده باشد؛ اگرچه به سبب عارضی اهلی شده باشد و بنا بر اظهر -در حکمی که ذکر شد- تفاوتی بین حرام‌گوشت و حلال‌گوشت نیست.

بدین‌وسیله از شما درخواست می‌نماییم برای آزار و کشتار جانوران، قوانینی با مجازات شدید مالی، ارائه خدمات زیستی به اداره محیط‌ زیست و جبران خسارت مالی وارده به ملت ایران تصویب نمایید.

همچنین افرادی که به بیمار روانی جنسی Symphorophilia مبتلا هستند، با ضبط تصاویر دلخراش از کشتار و شکنجه، علاوه بر اینکه خود در واقع مرتکب عملی از تعمل خبائث می‌شوند، روان جامعه را نیز به‌ هم‌ می‌ریزند و باید مجازاتی منطبق با جرم خود را متحمل شوند.

از این‌رو خواهشمندیم قوانینی برای تشخیص و صدور کد سلامت روان در هر شغلی را با توجه به شرایط همان شغل تصویب بفرمایید. همچنین باید در برخورد با مجرمان حیوان‌آزار مجازات‌های سختی در نظر گرفته شود تا ریشه این اعمال خبیثانه و تفریح با شکنجه و کشتار حیوانات خشکانده شود.»

این کارزار تا تاریخ ۲۵ اسفند ماه در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست.

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 254578 ساعت خبر : 1:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=254578
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات