تلاش امدادگران خمینی شهر و نجات دو گردشگر

تلاش امدادگران خمینی شهر و نجات دو گردشگر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خمینی شهر از عملیات جست‌وجو و نجات پنج ساعته برای رهاسازی ۲ گردشگر گرفتارشده در ارتفاعات رشته کوه صلا توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، محمد علی تاجدره با بیان این خبر گفت: «بامداد روز جمعه ۲ گردشگر به دلیل عدم آشنایی با اصول کوه‌پیمایی در ارتفاعات رشته کوه صلا گرفتار شده بودند».

وی درباره تلاش امدادگران خمینی شهر افزود: «بلافاصله عوامل امدادی جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی و هیات کوهنوردی شهرستان خمینی شهر در محل حادثه حاضر و با انجام عملیات جست‌وجو و نجات پنج ساعته سرانجام موفق به رهاسازی و نجات گردشگران حادثه دیده شدند».

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خمینی شهر به گردشگران و عموم مردم توصیه کرد قبل از کوه‌پیمایی و کوهنوردی از وضعیت آب و هوایی اطلاع پیدا کرده و به نزدیکان خود موضوع عزیمت به کوه را اطلاع دهند تا از بروز مشکلات اولیه جلوگیری شود.

گفتنی است قله صلا يكی از قلل معروف شهرستان خمينی شهر است. ارتفاع اين قله بيش از ۲۰۰۰ متر از سطح دريا در سمت شمال اين شهرستان قرار دارد.

اطراف اين قله دارای ۷ چشمه است كه از سمت پایین به بالا اولين چشمه آن به نام گنجشكی است و كمی بالاتر چشمه حسن و حسين است.

كمی بالاتر از آن چشمه غم بر و سپس چشمه‌ای است به نام غلام ساربان كه از درختان كهن و آثار آن مشخص است قدمت زيادی دارد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250334 ساعت خبر : 5:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250334
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات