اهمیت تمدن اورارتو را بدانید؛ آنها چه مردمی بودند؟

اهمیت تمدن اورارتو و لزوم پرداختن به آن

یافتن اطلاعات از گذشتگان و دانستن درباره نحوه زندگی انسان‌ها در اعصار و قرون مختلف، همواره قابل توجه بوده است و همواره سعی شده با استفاده از نظرات کارشناسان، اطلاعات دقیقی از دوران مختلف بدست آورد.

به گزارش گلونی کانون ایرانشهر دانشگاه علامه طباطبایی تهران با همکاری گروه تاریخ و باستانشناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی، گروه رشن، موسسه گلونی، انجمن ایرانشناسی ایران و انتشارات اقلیما، سلسله نشست‌‌های تاریخ و باستان‌شناسی را برگزار کردند.

در نشست دوم از این سلسله نشست‌‌ها، دکتر مریم دارا (عضو هیئت علمی پژوهشگاه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری) با دبیری فاطمه کاملی (دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان دانشگاه تهران) به سخنرانی درباره موضوع «اهمیت تمدن اورارتو و لزوم پرداختن به آن» پرداختند.

گفتگوی دکتر مریم دارا و فاطمه کاملی در صفحه کانون ایرانشهر دانشگاه علامه طباطبایی را از طریق ویدیوی زیر ببینید.

نماشای گلونی را دنبال کنید

خانم دکتر دارا در این نشست ضمن ارائه اطلاعات مفصلی درباره تمدن اورارتو، به بررسی کرونولوژیک تاریخ اورارتو پرداخته و با استناد به مکتوبات اورارتویی و غیر اورارتویی، به مواردی همچون حدود جغرافیایی، فهرست پادشاهان، کلیات دین و مذهب اورارتوئیان و دیگر موارد مهم و اصلی اشاره کردند.

ایشان همچنین در بخش‌‌هایی از صحبت‌‌های خود مواردی را درباره مطالعات اورارتویی در ایران و کشورهای همسایه بیان کرده و به بررسی چشم‌‌اندازهای آینده مطالعات اورارتویی و وضعیت فعلی پرداختند و بر لزوم گسترش برنامه‌‌ریزی شده مطالعات اورارتویی تاکید ورزیدند.

برای اطلاع از دیگر مطالب بیان شده، این لایو را تماشا کنید.

سایر وبینارهای گلونی را ببینید

پایان پیام

نویسنده: علیرضا خزایی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250777 ساعت خبر : 12:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250777
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات