سکوت خبری فیلمی مملوء از نقص است

سکوت خبری فیلمی مملوء از نقص است

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی هرکس در این جهان درصدد رسیدن به امیال و اهداف خویش است. در این میان اما بعضی با وجود استحقاق رسیدن به بهترین موقعیت، در ناحقی و عداوتی که افراد خاص جامعه به واسطه داشتن موقعیت و مقام به آن‌ها روا می‌دارند، ناخواسته دست به انتخاب‌هایی می‌زنند که گاهی فاجعه‌آفرین می‌شود.

سکوت خبری یکی از هزاران قصه‌ای است که مثل و مانندش بی‌شمار در اطراف و کنار ما اتفاق می‌افتد.

 دختر و پسری با عشق و علاقه باهم ازدواج می‌کنند اما چون در کنار هم توان رسیدن به آرزوهایشان نیست، یکی دیگری را ترک می‌کند.

سکوت خبری، فیلمی در ژانر اجتماعی، خانوادگی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «وحید نعمتی» و نویسندگی «وحید نعمتی» و «آیدا مویدی» و محصول سال ۱۳۹۷ است. در این فیلم که اولین تجربه فیلم بلند کارگردان آن است، بازیگرانی از جمله: «آیدا مویدی»، «وحید نعمتی»، «محمد فراهانی»، «میلاد دلان»، «شیما پروهان»، «حامد سوری»، «عقیل بهرامی» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان سکوت خبری با نشستی پیرامون اولین فیلم فیلمساز جوانی با نام آرش شروع می‌شود و در ادامه این نِشست، به زندگی شخصی آرش و رابطه‌ا‌ش با کژال کشیده می‌شود. از اینجا به بعد قصه به زمان گذشته عقب‌گرد کرده و ما شاهدِ سیرِ حوادثِ زندگی این شخصیت خواهیم بود.

به طور خلاصه داستان سکوت خبری همین است. فراز و نشیب‌های زندگی یک جوان مستعد که برای ساخت فیلم خود و ساخت آنچه که خودش آن را آفریده و نه آنچه اسپانسرها و تهیه‌کنندگان سفارش می‌دهند، خود و زندگی‌اش را به آب و آتش زده و در آخر با مخروبه‌ای از زندگی مشترک و جای خالی او، تنها می‌ماند.

این فیلم از جهت بیان حقایق موجود جامعه و نمایش مشکلات جوانان برای رسیدن به آنچه محق آن هستند، اثری درست و کامل است اما صرفا وجود موضوع خوب ضامن تولید اثری با کیفیت نیست.

در سکوت خبری هیچ خبری از حتی یک بازیگر چهره نیست و همه کاراکترهای آن ناشناخته برای مخاطب‌اند و همین موضوع از بولدترین ایرادات کار است. ترکیب بازیگران تازه‌کار در کنار حرفه‌ای‌های سینما و تلویزیون از جمله مواردی است که اگر در سکوت خبری اعمال می‌شد، کیفیت اثر را چندین برابر بالا می‌برد.

البته در میان همه شخصیت‌های فیلم، بازی آیدی مویدی در نقش کژال زیبا و به درستی انجام شده بود اما فیلم و اثر هنری کاری گروهی است که بیننده آن را به طور یک کل دیده و نسبت به کلیت آن احساس رضایت یا عدم رضایت خواهد داشت.

یکی دیگر از موارد ضعف سکوت خبری بعد از انتخاب غلط بازیگران و ناپختگی سناریو، شخصیت‌پردازی دم‌دستی و سطحی کاراکترهاست که در برخی از آنان به شدت مضحک جلوه می‌کند!

مثلا برای نشان دادن شخصیت منفی و سیاه قصه اینقدر در صحنه‌ای(صحنه‌ی پرخاشگری اسپانسر در صفحات مجازی)، اَکت و دیالوگ‌ها مصنوعی و بچگانه از او نشان می‌دهند که به جای القای حس منفی از این کاراکتر، مخاطب دچار حالت اشمئزاز از او می‌شود.

این فیلم را می‌توانید از نماوا یا  فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252395 ساعت خبر : 9:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252395
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات