سیموست ۲۰۲۱ تهران افتتاح شد

سیموست ۲۰۲۱ تهران افتتاح شد

چهل و هشتمین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها و مراکز علم دنیا (سیموست ۲۰۲۱ تهران) با عنوان «نقش موزه‌ها و مراکز علم در حفاظت از محیط زیست» و به میزبانی موزه علوم وفنون ایران افتتاح شد.

به گزارش گلونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست این کنفرانس به علت شیوع پاندمی کرونا در سطح جهان با وقفه یک ساله و به صورت مجازی از روز یکشنبه ۱۶ آبان به صورت رسمی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس بین‌المللی چهار روزه سیف‌اله جلیلی، دبیر علمی کنفرانس سیموست ۲۰۲۱ تهران و رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران، آلبرتو گارلاندینی، رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم)، ایچ چرکی دِمالی، رئیس کمیته بین‌المللی موزه‌های علوم و فناوری جهان (سیموست)، بائو کی دونگ، رئیس موزه‌های آسیا و اقیانوسیه (ASPAC) و سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران سخنرانی کرده و به نقش موزه‌ها در ارتقای آگاهی زیست محیطی جامعه تاکید کردند.

محمد مدادی مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی نیز با ارائه تاریخچه تاسیس و توسعه موزه‌های تاریخ طبیعی در کشور، نقش این موزه‌ها را در آموزش مفاهیم تنوع زیستی به مخاطبان مهم و تجربیات موزه ملی تاریخ طبیعی در این زمینه را ارائه کرد.

شایان ذکر است این همایش با حضور سخنرانانی از ایران، ایتالیا، پاکستان، دانمارک، برزیل، هند، ترکیه، آمریکا، آلمان و سایر کشورها به مدت ۴ روز در محورهای زیر ادامه خواهد داشت:

– موزه‌ها و بهبود درک عمومی از موضوعات محیط زیستی
– موزه‌ها و آموزش محیط زیستی
– موزه‌ها و شهروندی محیط زیستی
– موزه‌ها و محیط زیست پایدار
– موزه‌ها و نمایشگاه ها و رویدادهای محیط زیستی
– موزه‌ها، محیط زیست و بحران های نوپدید با تاکید بر کووید -۱۹

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252739 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252739
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات