با مسببان فوت چهار کودک چابهاری برخورد قانونی می‌شود

خاک‌برداری غیر اصولی باعث ریزش دیوار شد

خاک‌برداری غیر اصولی و فوت چهار کودک چابهاری؛ با مسببان برخورد قانونی می‌شود

روز گذشته ریزش دیواره خاکی باعث فوت چهار کودک در روستای بنو اسحاق بازار بخش پیرسهراب و مصدومیت سه کودک دیگر و انتقال آنان به بیمارستان شد.

به گزارش گلونی رحمدل بامری روز دوشنبه با حضور در محل جان‌ باختن چهار کودک بر اثر ریزش دیواره خاکی در روستای اسحاق بازار بخش پیر سهراب اظهار داشت: «چهار نفر از نونهالان و گل‌های این سرزمین متاسفانه به دلیل بی احتیاطی که انجام شد جان خودشان را از دست دادند و سه نفر دیگر از نونهالان که مصدوم و به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفته بودند اکنون در سلامت کامل هستند».

وی ادامه داد: «بعد از اینکه این حادثه ناگوار اتفاق افتاد با پیگیری‌های وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان و تکلیف و وظیفه‌ای که اعضای شورای تامین شهرستان چابهار داشت از همان لحظات نخست پیگیری‌ها در این زمینه انجام شد».

وی تصریح کرد: «آنچه مشخص است، منشا این حادثه توسط شخصی از اهالی همین روستا (اسحاق بازار) بوده است که گودال عمیقی را بدون در نظر گرفتن رعایت اصول و مقررات عملیات خاک‌برداری در نزدیکی جاده عمومی حفر کرده بود، درحالیکه این کار غیر قانونی محسوب می‌شود و کسی حق ندارد در حریم جاده و گذر عمومی چنین اقداماتی را انجام دهد».

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی چابهار، مجید معلم‌زاده انصاری، نیز در بازدید از محل فوت چهار کودک چابهاری بر اثر ریزش دیواره خاکی اظهار داشت: «مطلع شدیم چهار کودک مظلوم که برای بازی به این کانال خاکی رفته بودند بر اثر ریزش بخشی از دیواره، به زیر آوار رفتند و جان‌ باختند و امروز بازدید میدانی را انجام دادیم تا مقصران و مسببان این حادثه شناسایی شوند».

دادستان درباره خاک‌برداری غیر اصولی گفت: «در این خصوص دستورات اولیه‌ای که صادر شد در راستای حصار کشی و پلمب این مکان بود که از حادثه‌های اینچنینی جلوگیری شود».

انصاری تاکید کرد: «متاسفانه دهیار این حوزه می‌بایست تخلف انجام شده را به بخشداری شهرستان اطلاع می‌داد که این کار را انجام نداده است».

دادستان گفت: «چون این کانال در حریم جاده حفر شده است، اداره راه و شهرسازی هم باید نظارت می‌کرد که در این زمینه هم کوتاهی شده است».

وی تاکید کرد: «با قاطعیت با مسببان حادثه برخورد خواهد شد و در این مورد شعبه ویژه‌ای تعیین می‌شود. امیدواریم از بروز چنین حوادثی در حوزه شهرستان چابهار جلوگیری شود».

به گفته دادستان چابهار، اگر مسببان این حادثه جزو مسئولان باشند قطعا مصداق بارز ترک فعل بوده و مطابق دستورالعمل قوه قضاییه برخورد دقیق و قاطعی انجام خواهد شد.

گفتنی است گودال ایجاد شده در این روستا توجه کودکان را جلب کرده و در چند روز گذشته محل بازی آنان شده بود که متاسفانه دیواره خاکی این گودال بر روی کودکان ریزش کرد و هفت کودک زیر آن مدفون شدند که با تلاش اهالی، جنازه چهار کودک جان باخته و سه کودک مجروح از زیر آوار خارج و به بیمارستان چابهار منتقل شدند.

دو نفر کودکان مصدوم پس از انجام مراقبت‌های درمانی و انجام آزمایش‌های پزشکی از بیمارستان ترخیص شدند و یکی از آن‌ها نیز از حال مساعدی برخوردار بوده و به‌ زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.


پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250738 ساعت خبر : 5:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250738
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات