فیلم برای مردن وقت نداریم، جیمز باندی که انتظار داشتیم نبود

فیلم برای مردن وقت نداریم، جیمز باندی که انتظار داشتیم نبود

به گزارش گلونی، حسين معززی‌نيا در کانال خود درباره فیلم برای مردن وقت نداریم نوشت:

با توقع لذت بردن از یک فیلم نمونه‌ای جیمز باند (با همان قراردادهای خودش) به تماشای برای مردن وقت نداریم (کری جوجی فوکوناگا) رفتم، ولی از حدود سه ساعتی که در سالن سینما گذراندم، بیش از دو ساعتش کسالت‌بار گذشت.

انتظار یک کازینو رویال یا اسکای‌فال دیگر نداشتم ولی دلم را صابون زده بودم دست کم دو سه سکانس اکشن دیدنی و چند موقعیت بامزه‌ نصیبم شود.

اما نتیجه کار این آقای جوجی فوکوناگا و همکاران فیلمنامه‌نویسش بیشتر شبیه قبول شدن در آزمونی است که از شرکت‌کنندگانش پرسیده‌اند برای یک فیلم جیمز باندی به چه مصالحی نیاز داریم.

بله، مواد و مصالح اولیه همین‌هاست (که البته دو سه تایش اگر نبود بهتر بود) ولی بعد، قرار است از ترکیب این‌ها به محصولی برسیم که حداقل در اولین نوبت تماشا متقاعدمان کند با چیز تازه‌ای طرفیم.

به جزئیات قصه اشاره نمی‌کنم، در کپشن ابتدای فیلم هم درخواست شده اتفاقات غیرمنتظره فیلم را فاش نکنیم، اما خیلی از همان‌ها که قرار است لو نرود به‌نظرم تصمیم‌های خوبی نبوده و متناسب با دنیای جیمزباندها نیست، باعث شده فیلم، جایی میان یک ملودرام خانوادگی و اکشن جاسوسی پیش برود، عاقبت نتواند روی یکی از این‌ها متمرکز شود.

در هفت هشت سال اخیر از تماشای مأموریت غیرممکن‌ها خیلی بیشتر لذت برده‌ام تا جیمز باندها، و تصور می‌کنم کریستوفر مک‌کواری درک باطراوت‌تری از این ژانر پیدا کرده و فیلم‌های سرحال‌تری می‌سازد.

فیلم برای مردن وقت نداریم

نام فیلم: No Time to Die

ژانر: ماجراجویی، هیجان انگیز

محصول کشور: انگلستان، ایالات متحده

سال انتشار: ۲۰۲۱

مدت زمان: ۱۶۳ دقیقه

کارگردان: Cary Joji Fukunaga

نویسندگان: Paul Schrader

ستارگان: Ana de Armas, Daniel Craig, Rami Malek

IMDb امتیاز:  ۷/۵

خلاصه داستان: فیلم زمانی برای مردن نیست ۲۰۲۱ ، بعد از وقایع پرونده اسپکتر، جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است.

درست در زمانی به نظر می‌رسد که باند بعد از مدت طولانی قادر به تجربه یک زندگی عادی است، دوست قدیمی وی و یکی از جاسوسان سی‌آی‌اِی به سراغش آمده و از او درخواست کمک می‌کند و همین مسئله پای باند را به پرونده ربوده شدن یک دانشمند باز می‌کند.

به زودی مشخص می‌شود که تروریستی مرموز مسئول این کار است و دنیا در آستانه مواجه با خطری است که پیش از این، آن را تجربه نکرده است.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

خرید چای ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252118 ساعت خبر : 8:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252118
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات