فیلم دینامیت، ایده ای که خوب پرداخت نشده است

فیلم دینامیت، ایده ای که خوب پرداخت نشده است

به گزارش گلونی فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان است که این روزها خیال ندارد دست از سر اکران بردارد و شاید به این زودی‌ها به شبکه نمایش خانگی نیاید.

در دینامیت، احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، محسن کیایی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی و امید روحانی بازی می‌کنند.

کرونا و سینما

مدت‌هاست که ویروس کووید نوزده زندگی و کسب کار را تحت تاثیر قرار داده و با وجود عادی شدن فعالیت بسیاری از مشاغل، سینما همچنان با احتیاط و سینه‌خیز، آثار در نوبت اکران خود را رو می‌کند.

هنوز برنامه مشخصی نیز درباره نمایش تعداد بسیاری از فیلم‌ها اعلام نشده و آنچه که مشخص است این است که روند تزریق قطره‌ای آثار در دستور کار قرار دارد.

از سویی برخی از سرمایه‌گذاران این عرصه نیز هراس آسیب مالی از فقر تماشاگر را دارند و میان رضایت برای عرضه در پلتفرم‌ها و پردیس‌های سینمایی دو دل مانده‌اند.

فیلم دینامیت هنوز می‌فروشد

فیلم سینمایی دینامیت کم نقص ندارد؛ از روابط علی میان رویدادها تا بازی ساختگی و ناتوان و سرشار از ادای بازیگران و مهمتر از همه چینش نماها در کارگردانی و گم شدن جایگاه دوربین و خط فرضی و ورود و خروج آدم‌های داستان. اما چگونه می‌شود که در وضعیت کنونی همچنان با شدت و ضعف تماشاگر را به سینما می‌کشاند؟

فقر خنده و نشاط در زندگی امروز، نبود فیلم یا فیلم‌های رقیب در گونه کمدی، خستگی جامعه به سبب مشکلات ویران کننده اقتصادی و رخوت عمومی ناشی از ویروس کرونا را نمی‌توان در خنده‌های بیهوده تماشاگر در سینما بی‌تاثیر دانست. هر چند نگارنده بر این باور است که بسیاری از گفتگو‌ها و سکانس‌ها خنده نمی‌گیرند.

از آنجایی که فیلم همچنان در حال اکران است، در این یادداشت تلاش شده تا با دوری از مصادیق و جزئیات، از لو رفتن داستان دوری شود.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250716 ساعت خبر : 10:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250716
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات