لرستان و همدان صدرنشین رعایت دستورات کرونایی

لرستان و همدان صدرنشین رعایت دستورات کرونایی

به گزارش گلونی با توجه به روند سریع واکسیناسیون و کاهش آمار فوت‌شدگان کرونا در کشور، اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر از قبل خود را نشان می‌دهد.

چرا که رعایت پروتکل‌ها می‌تواند از موارد ابتلا به کرونا کم کند و روند شیوع این ویروس را کاهش دهد.

میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی استان‌های کشور از پنجم تا ۱۲ آبان ۴۶.۸ درصد بوده و به طور کلی کمتر از ۵۰% است.

اما استان‌های لرستان و همدان، دو استان غربی کشور، بالاتر از ۵۰% اصول شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان، استان همدان رتبه اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطح کشور دارد.

دکتر لیدا رفعتی در گفتگو با ایرنا گفت: «میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استان همدان ۶۴.۶۳ درصد گزارش شده است همچنین استان زنجان با فاصله زیاد از همدان و آمار ۵۰.۴ درصد در رتبه دوم قرار دارد».

وی ادامه داد: «دستورالعمل بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب است».

رفعتی گفت: «همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور ۵۰.۸۵ و در استان همدان ۷۴.۵۱ بوده است که در این باره نیز استان‌های همدان، یزد و اصفهان به ترتیب رتبه اول تا سوم کشور را دارند».

وی اظهار داشت: «میزان استفاده از ماسک توسط خدمت‌گیرنده و خدمت‌دهندگان در اماکن عمومی کشور ۴۸.۷۲ و در استان همدان ۸۲.۸۱ درصد است که همدان در این بخش نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است».

استان لرستان نیز یکی از استان‌هاست که میانگین رعایت دستورات کرونایی در آن از کل کشور بالاتر است.

دکتر مریم کوشکی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: «میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، دفاتر خصوصی و دولتی لرستان ۵۷ درصد و در واحدهای صنفی ۴۷ درصد است».

وی ادامه داد: «استفاده از ماسک توسط شاغلان واحدهای صنفی، دفاتر خصوصی و دولتی ۵۳ درصد، مراجعان واحدهای صنفی ۵۰ درصد و مردم و مسافران وسایط نقلیه درون و برون شهری لرستان۴۰ درصد است».

آخرین اخبار کرونا را دنبال کنید

پایان پیام

خرید برنج ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 253072 ساعت خبر : 8:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=253072
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات