منظر خرم آباد در آستانه فروپاشی است

منظر خرم آباد در آستانه فروپاشی است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد گفت: «در همه مقیاس‌‌ها از مسائل راهبردی گرفته تا بازآفرینی شهری و فرسودگی شهر با مشکلات زیادی مواجه هستیم».

به گزارش گلونی به نقل از ایسنا داریوش بارانی در مراسم معارفه هیات مدیره نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان لرستان که در محل سالن جلسات سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: «علیرغم همه اتفاقاتی که در حوزه مهندسی شهرداری می‌افتد اما مجموعه مدیریت شهری اعم از اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان نظام مهندس لرستان به عنوان بازوهای اصلی این مجموعه راه‌های نرفته خیلی زیادی دارد».

منظر خرم آباد در آستانه فروپاشی است

وی با بیان اینکه سرعت فرسودگی خرم‌آباد بسیار زیاد است، ادامه داد: «متاسفانه در همه مقیاس‌‌ها از مسائل راهبردی گرفته تا بازآفرینی شهری فرسودگی شهر با مشکلات زیادی مواجه هستیم».

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد با انتقاد از اینکه سرعت توسعه در خرم‌آباد کند است، گفت: «در موضوع تاب‌آوری در این شهر مساله داریم و با کوچکترین اتفاقی شهر دچار بحران می‌شود».

بارانی با بیان اینکه در ساخت و سازها عمر مفید ساختمان‌ها بسیار کوتاه است، اضافه کرد: «در دسترسی به کالا و خدمات و ترافیک این شهر بلاتکلیف است و حوزه منظری آن در آستانه فروپاشی است».

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های طراحی، نظارت و … با مشکلاتی مواجه‌ایم، عنوان کرد: «متاسفانه یک نفر با یک ساخت و ساز نظم یک کوچه و محله را به هم می‌ریزد».

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: «تفکر دو بعدی داریم در حالیکه در این شهر به ندرت فضای دو بعدی وجود دارد».

بارانی با بیان اینکه شهرداری ملجا صدور پروانه و پایان کار است، گفت: «مجموعه شهرسازی و معماری دچار یک جنون همگانی شده است و فضا بسیار سخت و نیازمند اقدامات موثر و جدی است و قطعا باید در رسالت و ماموریت جدی‌تر گام برداریم و بین شهرداری و نظام مهندسی باید اتفاقاتی رخ دهد و مسائلی باید مرتفع شود».

وی بر جدی گرفتن تعارض منافع تاکید کرد و افزود: «علیرغم اینکه ممکن است بدنه فنی شهرداری علیه بنده اجماع شود اما تابع قانون هستیم و انتظار داریم مابقی ارگان‌ها نیز موضوع تعارض منافع را جدی بگیرند».

معاون معماری و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد یادآور شد: «در اولین فرصت با اعضای هیات رئیسه جدید سازمان نظام مهندسی استان جلساتی را برگزار خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد ارتباط بین دو دستگاه منشا خیر و برکت و رفع مشکلات باشد».

پایان پیام

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252872 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252872
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات