موزه خودروهای تاریخی ایران را ببینید

موزه خودروهای تاریخی ایران را ببینید

به گزارش گلونی تقریبا بیشتر خودروهای‌ تاریخی موجود در ایران در قالب یک موزه دیدنی و جذاب به نمایش عمومی در آمده و برای بازدید عموم تجهیز شده است.

موزه‌ خودروهای تاریخی ایران در کیلومتر ۱۰ کنارگذر اتوبان لشگری تهران-کرج و نبش خیابان بیست و پنجم واقع شده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند با پرداخت ۳۰ هزار تومان از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ از این موزه بازدید کنند.

عکاسی و فیلمبرداری هم در این موزه آزاد است و شما می‌توانید در محیط آرام به تماشای خودروها بپردازید.

نماشای گلونی را دنبال کنید 

منتها چند نقد به این موزه تازه افتتاح شده وارد است که مهمترین آنها بازسازی غیر اصولی خودروهاست که به گفته متخصصان به اصالت و هویت خودرو آسیب زده است.

نقد بعدی به شیوه نورپردازی سالن موزه برمی‌گردد که با نورپردازی مصنوعی هم چشم بازدیدکنندگان را خسته می‌کند و هم کار را برای عکاسی با موبایل سخت کرده است.

در این مجموعه حدود ۴۵ دستگاه خودروی تاریخی و گونه‌های نادر صنعت خودروسازی جهان نگهداری می‌شود. از جمله، پیرس آرو لیموزین که با آب‌طلا کار شده و تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان و تنها اتومبیلی است که حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است.

همچنین مجموعه‌ای غنی از مدل‌های رولزرویس از جمله رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه‌ای فانتوم ۴ ضد گلوله که زمان تولید آن از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ میلادی بود و فقط ۱۸ دستگاه در کل دنیا وجود داشت و یک دستگاه آن ضد گلوله بود که برای خانواده سلطنتی ساخته شد، فانتوم ۳ و مجموعه مرسدس بنزها شامل مدل استثنائی ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین و ۱۹۰ SL.

سوپر اسپرت‌ها بخش دیگر این مجموعه را تشکیل می‌دهند که از آن جمله، می‌توان به لامبورگینی میورا و کانتاش، فراری سوپر فست ۵۰۰، بیتزارینی، چند مدل پورشه مدل ۳۵۶ و پورشه ۹۱۱ توربو اشاره کرد.

کرایسلر ۳۰۰ به همراه مجموعه جانبی جذاب آن، کادیلاک فلییت وود و لینکلن کانتیننتال لیموزین از دیگر خودروهای تولید آمریکا هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار که قدیمی‌ترین کالسکه موجود در ایران معرفی شده و کالسکه مخصوص تاجگذاری که هر دو ساخت کارخانه معروف واگن فابریک در کشور اتریش هستند، نیز در ورودی این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

موزه خودروهای‌ تاریخی ایران در یک سوله بزرگ و چهار بخش مجزا ساخته شده است که بیشتر برای علاقه‌مندان به خودرو جذاب است و می‌توان گفت این موزه خیلی مناسب کودکان نیست.

چون بازدید از موزه زمان زیادی را می‌طلبد که در حوصله کودکان نیست.

از طرفی هم دست زدن به خودروها ممنوع است که همین موضوع باعث می‌شود بازدید از این موزه همراه با کودکان کمی سخت باشد.

برای جای پارک هم فکر خاصی نشده اما بازدیدکنندگان می‌توانند خودروهای خود را در همان خیابان بیست و پنجم به راحتی پارک کنند.

خودروهای قدیمی در تهران به نمایش گذاشته شدند

خودروهای قدیمی ایران رنگ شدند

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251648 ساعت خبر : 9:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251648
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات