اولین تصویر از ورود درنای سیبری به فریدونکنار در ۱۴۰۰

اولین تصویر از ورود درنای سیبری به فریدونکنار در ۱۴۰۰

تنها بازمانده گله غربی درنای سیبری، عصر جمعه ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ برای زمستان‌گذرانی به تالاب بین‌المللی فریدونکنار و سرخرود مهاجرت کرد و موجب خوشحالی علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش شد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی‌ اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، درنای امید از زیستگاه زادآوری خود در سیبری از مسیر روسیه، قزاقستان و آذربایجان به تالاب بین‌المللی فریدونکنار در مازندران مهاجرت ‌و حدود چهار ماه از سال را با تغذیه در محدوده دامگاه‌های سنتی از باران و سرخرود و فریدونکنار زمستان‌گذرانی می‌کند.

تک درنای سفید سیبری امسال هفت روز زودتر از سال قبل به تالاب ازباران آمده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با کمک جوامع محلی و بومیان منطقه و باتوجه به اهمیت این پرنده به عنوان پرنده‌ای در خطر انقراض با انجام اقدامات مختلفی از این پرنده زیبا و با ارزش حفاظت می‌کند.

گفتنی است این درنا، ۱۳ سال است که به علت شکار شدن جفتش در مازندران، تنها و انفرادی از سیبری مهاجرت می‌کند.

یادآور می‌شود، امید سال گذشته ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۹ در تالاب فریدونکنار فرود آمد و پس از ۱۱۵ روز زمستان‌گذرانی در این تالاب در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۹ به سیبری بازگشت.

ورود درنای سیبری به فریدونکنار

نماشای گلونی را دنبال کنید

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران، سن زیست این پرنده نادر را حدود ۷۰ سال بیان کرد و گفت: «درنا‌ها در طول سال، تخم‌گذاری و جوجه‌ریزی زیادی ندارند و به همین علت، جمعیت این گونه پرندگان کم است».

وی آب و هوای خوب، محیط مناسب و نداشتن تهدید خارجی از جمله عوامل انسانی در مازندران را از جمله سبب مهاجرت درنای سیبری به تالاب‌های استان مازندران عنوان کرد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251293 ساعت خبر : 2:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251293
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات