کتاب گسیختگی اثر کاستلز و ریشه‌های خشم عمومی

کتاب گسیختگی اثر کاستلز و ریشه‌های خشم عمومی

به گزارش گلونی کتاب گسیختگی اثر کاستلز درباره بی‌اعتمادی است. بی‌اعتمادی به نهادهای سیاسی و سیاست‌مداران که می‌تواند خالق ترامپ‌ها در جهان سیاست باشد.

مثال‌های کتاب از بحران مالی سال ۲۰۰۸ در اروپاست و دگرگونی و فروریختن نهادهای سیاسی و باور مردم.

کاستلز تلاش می‌کند ریشه‌های خشم مردم و دلایل آن را نشان بدهد و به سیاست‌مداران بفهماند: «زمانی که نهادها درهای‌شان را به روی مردم بی‌صدا ببندند، تنها ابزار آنها برای ابراز خود، یافتن فضاهای عمومی جدید است که از شبکه‌های اجتماعی مجازی و موانع نمادین ساخته شده است.»

یعنی صدای گسیختگی با پلیس و کمپین‌های تبلیغاتی خاموش نمی‌شود.

کتاب از سویی درباره نابرابری است. «نابرابری اجتماعی بین ارزش‌سازان و ارزش‌ از دست‌داده‌ها. مهم‌ترین اختلاف در تاریخ معاصر است.»

این کتاب از چگونگی به قدرت رسیدن سیاست‌مداران معروف به پوپولیست‌ می‌‌گوید و جهانی که انگار دارد با لیبرال دموکراسی خداحافظی می‌کند.

یکی از دلایل متقن این بی‌میلی به لیبرال دموکراسی، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست.

کتاب را نشر اگر با ترجمه محمد رهبری و مقدمه دکتر هادی خانیکی منتشر کرده است.

یک سخنرانی درباره گسیختگی در ایران بشنوید

گفتنی است مانوئل کاستِلز یا مانوئل کاستِلس (Manuel Castells) (زاده ۱۹۴۲، بارسلون) جامعه‌شناس اسپانیایی و نویسنده سه‌گانه مهم عصر اطلاعات است.

در بین نظریه‌پردازان علم ارتباطات، کاستلز نویسنده‌ای متمایز است.

کاستلز حوزه‌های جامعه‌شناسی شهری، مطالعات سازمانی، مطالعات فضای مجازی، جنبش‌های اجتماعی، جامعه‌شناسی فرهنگ و اقتصاد سیاسی را در کنار هم مطالعه می‌کند تا یک تحلیل بین‌رشته‌ای از جهان پیچیده رسانه‌ای‌شده امروز به دست دهد.

بخشی از کتاب: بیش از دو سوم مردم کره زمین گمان می‌کنند که سیاست‌مداران نماینده آنها نیستند و احزاب (تمام‌شان) منافع خودشان را در اولویت قرار می‌دهند. مجالس قانون‌گذاری منتخب نماینده مردم نیستند و دولت‌ها فاسد، ستمگر، بوروکراتیک و سرکوبگر هستند. عجیب اینجاست که حتی در میان کشورهای اسکاندیناوی هم همواره فضیلت دموکراتیک، نقطه‌ای روشن و امیدوارکننده است، چنین دیدگاهی فراگیر است.

می‌توانید این کتاب را از این لینک تهیه کنید

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251311 ساعت خبر : 2:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251311
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات