امروز در اصفهان چه خبر بود؟ تصاویری از گردهمایی حیات زاینده رود

امروز در اصفهان چه خبر بود؟ تصاویری از گردهمایی حیات زاینده رود

کشاورزان و گروه‌هایی از مردم اصفهان در بستر خشک زاینده رود حاضر شدند

به گزارش گلونی تعدادی از مردم و کشاورزان اصفهان، امروز جمعه-۲۸ آبان در بستر خشک روزخانه زاینده رود در کنار پل خواجو جمع شدند و خواهان تخصیص آب برای کشت پاییزه و جاری شدن دائمی این رودخانه شدند و از مسئولان درخواست کردند هر چه سریع‌تر مشکلات آب استان اصفهان را حل کنند.

این افراد از مسئولان خواستند برای جاری شدن دوباره زاینده رود و برقراری حقابه‌ها چاره‌اندیشی کنند.

اخبار بیشتر از زاینده رود

مردم و کشاورزان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی این پلاکاردها نوشته شده بود «زاینده رود من کو؟» اجرای عدالت در توزیع حقابه و اجرای طرح‌های احیای زاینده رود از طریق مجاری قانونی از دیگر مطالبات کشاورزان است.

جمعه هفته گذشته، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو برای بررسی مشکلات زاینده رود و حوضه آبریز اصفهان به این شهر سفر کرد و در جریان مشکلات کشاورزان اصفهان قرار گرفت. وی در جمع کشاورزان اصفهانی قول داد که خواسته عدالت توزیع آب در جای جای استان‌های مرکزی کشور محقق شود.

به گفته سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان مقرر شده مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق صنایع، تامین و در صندوق سازگاری با کم‌آبی به جهاد کشاورزی تحویل شود تا بین حقابه‌داران تقسیم شود.

معاون اول رئیس‌جمهور به وزیران نیرو و جهادکشاورزی دستور داد در اسرع وقت برای حل مشکل آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.

اجرای مصوبات شورای عالی آب خواسته کشاورزان استان اصفهان

هزاران تن از مردم اصفهان که از صبح امروز در گردهمایی بزرگ «حیات زاینده رود» شرکت کرده بودند، خواستار جریان یافتن دائمی آب در زاینده رود هستند.

امام جمعه اصفهان: استخدام فرزندان کشاورزان در اولویت باشد

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: «همه ما همراه کشاورزان هستیم و معتقدم در شرایط فعلی باید خسارت کشاورزان به‌ شکل بلاعوض جبران شود.»

گردهمایی حیات زاینده رود

پایان پیام

کد خبر : 254222 ساعت خبر : 3:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=254222
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات