گلونی

آتش در جنگل های سیاهکل و رودبار مهار شد

آتش در جنگل های سیاهکل و رودبار مهار شد

آتش در جنگل های سیاهکل و رودبار مهار شد

آتش در جنگل های سیاهکل و رودبار مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از مهار کامل حریق در رودبار به دنبال بارش باران خبر داد و گفت: «حریق در منطقه اشکراب شهرستان در مهار نیروهای حفاظتی است».

به گزارش گلونی به نقل از ایسنا، میرحامد اختری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز آتش سوزی در دو شب گذشته در دو شهرستان سیاهکل و رودبار، اظهار کرد: «عملیات اطفا از شب گذشته در جنگل های رحمت آباد و نقله بر رودبار شروع شده و نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در منطقه حضور دارند».

وی از مهار کامل حریق در رودبار به دنبال بارش باران خبر داد و افزود: «در حال حاضر آتش کاملا خاموش شده است».

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه حریق در منطقه اشکراب شهرستان در مهار نیروهای حفاظتی است، خاطرنشان کرد: «به کمک نیروهای امدادی و بسیجی و مردمی حریق کاملا اطفا شده، اما به واسطه تداوم وزش باد گرم و احتمال شعله ور شدن دوباره عرصه ها، نیروها در منطقه حضور دارند».

اختری، کلیه آتش سوزی های ۷۲ ساعت گذشته را سطحی دانست و گفت: «آسیب جدی به درختان بزرگ و اصلی جنگلی وارد نشده و فقط لاش برگ های موجود در کف جنگل سوخته است».

وی از برآورد مساحت حریق بعد از اطفای کامل خبر داد و اضافه کرد: «از دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و نظامی می خواهیم پیگیری مسئله باشند، زیرا محل وقوع این حریق ها قبلا هم تکرار شده و احتمال عمدی بودن آن وجود دارد».

آتش در جنگل های سیاهکل و رودبار

این در حالی است که ۱۲ تیم اطفای حریق به ارتفاعات صعب العبور سیاهکل اعزام شده بودند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، سرهنگ محمد قربانی لرد، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدار نارنجی مبنی بر وزش باد گرم شدید و افزایش دما در استان گیلان، اظهار کرد: «کلیه نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و عوامل امدادی و بسیجی و همیاران طبیعت از روز شنبه در حال پایش عرصه ها هستند».

وی با بیان اینکه دو شهرستان سیاهکل و رودبار از روز شنبه تاکنون با حریق جنگل ها مواجه شدند، تصریح کرد: «خوشبختانه آتش سوزی ها سطحی بوده، اما وزش شدید باد گرم احتمال شعله ور شدن مجدد آتش را بالا می برد».

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، مازیان و قلک رودبار و اشکراب سیاهکل را گرفتار حریق دانست و یادآور شد: «آتش سوزی در حدود ۹ هکتار از عرصه های جنگلی رودبار اطفا شده است».

قربانی لرد، از اعزام ۱۲ تیم اطفای حریق به ارتفاعات صعب العبور سیاهکل خبر داد و خاطرنشان کرد: «درختان خشک و پوشیده و خار و خاشاک روی زمین بیشتر طعمه حریق می شوند و آتش سوزی تنه و تاج نداریم».

وی با بیان اینکه زمین هنوز خیس است و حریق زیر سطحی نداریم، عنوان کرد: «آتش سوزی بیشتر سطحی و جزیره ای بوده و نیروهای حفاظتی و بسیجی و هلال احمر با استفاده از دمنده و آتش کوب و آتش بر و بیل و چنگک از پیشروی آتش جلوگیری کردند».

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از حضور نیروهای حفاظتی و پرسنل منابع طبیعی شهرستان های همجوار در سیاهکل خبر داد و اضافه کرد: «با وجود سختی راه و گرمای هوا، نیروها آتش را محاصره کردند و تا روز چهارشنبه در منطقه آماده باش هستند».

پایان پیام

خرید چای ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل