گلونی

آلبوم موسیقی مازندرانی را با بهترین کیفیت دانلود کنید

آلبوم موسیقی مازندرانی را با بهترین کیفیت دانلود کنید

آلبوم موسیقی مازندرانی را با بهترین کیفیت دانلود کنید

آلبوم موسیقی مازندرانی را با بهترین کیفیت دانلود کنید

این مجموعه در هفت قطعه و از سوی موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.

آلبوم موسیقی مازندرانی

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی آلبوم «موسیقی مازندرانی – تنظیم برای ارکستر» اثری از محمدرضا درویشی است.

نوازندگان این اثر رضا مجلسی، مسعود غریب نواز، منوچهر انصاری، عباس دبیر دانش، فرهاد شمس، محمدرضا لطفی، علیرضا خورشیدفر، علی اکبر شکارچی، جمشید عندلیبی، رضا عالمی، بهروز کافی، منیژه علی پور، بیژن کامکار، حمید متبسم، نوروز یزدانی، همایون رحیمیان، محمود تقدیسی، پشنگ کامکار، علیرضا شمس آبادی، کریم قربانی، بهروز تورانی، علی رئیس فرشید و همایون خسروی و خوانندگان آن نورالله علیزاده و ابوالحسن خوشرو هستند.

درباره‌ این اثر، به قلم محمدرضا درویشی می‌خوانیم: «پایه و اساس این موسیقی ملودی‌هایی است که موسیقیدان سرشناس مازنداران احمد محسن‌پور در یک شب سرد زمستانی در کوهستان آمل و در روستای چِلاب در کنار آتش با ویُلن نواخت و من آنها را به نت نوشتم و برای ارکستر تنظیم کردم.

شاید آن شب به‌یادماندنی شب عاشورا بود و این شب حکمتی در خود داشت برای سرنوشت پُرپیچ و خم این مجموعه ریشه‌های ملودیک این مجموعه حاصل آن چیزی است که در ذهن دقیق و پژوهشگرانه‌ی احمد محسن‌پور بوده است.

در آن سال‌ها ترجیح داده شد به جای استفاده از اشعار قدیمی، شاعران تَبَری‌گوی معاصر مازنداران مانند علی هاشمی چِلابی، اصغر مهجوریان نَماری و دیگر دوستان شاعر برای موسیقی آن شعر بسرایند.

چنین شد که این ترانه‌ها ضمن داشتن ریشه‌های محکم در موسیقی مناطق مرکزی و شرقی مازندران با روحیات واقعی آن ‌زمان مردم نیز گره خورد و این پیوند همچنان تداوم یافته است».

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر، حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

سایر آلبوم‌های موسیقی را از این لینک دانلود کنید

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل