گلونی

اتاق من کثیف نیست، تو زیادی تمیزی

اتاق من کثیف نیست، تو زیادی تمیزی

اتاق من کثیف نیست، تو زیادی تمیزی

اتاق من کثیف نیست، تو زیادی تمیزی

به گزارش گلونی گاهی وقت و انرژی‌ات را هدر بدهی هم بد نیست.

من وقتی می‌دانم قرار است یکی دو ساعت دیگر بروم حمام، همه کارهای بودار و کثیف‌کننده را انجام می‌دهم که یک وقت حمامم به هدر نرود.

مثلاً ورزش‌های تند و نفس‌گیر انجام می‌دهم بدون اینکه از اسپری ضد تعریق استفاده کنم؛ بادمجان‌ها را جوری سرخ می‌کنم که روغنش بپاشد به سر و هیکلم؛ خاک گلدان‌ها را طوری عوض می‌کنم که گِل تمام دست و پایم را قهوه‌ای کند.

اگر می‌توانستم از کفترها و کلاغ‌ها خواهش می‌کردم با من راحت باشند و روی سرم کارشان را انجام دهند یا آرزو می‌کردم کاش باران می‌آمد و زمین پر از گِل و شل می‌شد و یک ماشین بی‌ملاحظه با سرعت از کنارم می‌گذشت و تمام کثافت کوچه را می‌پاشید به سر تا پایم.

البته این موضوع فقط در مورد حمام صدق نمی‌کند.

مثلاً اگر بدانم قرار است یک ساعت دیگر بخوابم، عمراً رختخوابم را جمع کنم، ولی اگر بالای 4 ساعت به وقت خوابم مانده باشد، تخت را مرتب می‌کنم.

مشکل زمانی است که مثلاً دو ساعت و نیم یا سه ساعت به خواب باقیمانده. در این حالت انگار در بزرگ‌ترین دوراهی زندگی‌ام گیر افتاده‌ام.

معمولاً در این شرایط تصمیمم بر مرتب نکردن تخت می‌چربد و ترجیح می‌دهم آن یکی دو ساعت فیمابین را با کمی اضطراب طی کنم تا اینکه بی‌جهت نیروی ذخیره شده در سلول‌های بدنم را هدر بدهم.

اتاق من کثیف نیست، تو زیادی تمیزی

وقتی در دانشگاه یک شهر دیگر قبول شدم، رفتم خوابگاه. با یک نفر دیگر هم‌اتاق شدم.

روز اول که وارد اتاق شدم با تختی نامرتب و کوهی از ظرف‌های نشسته و تلی از لباس‌های چرک روبه‌رو شدم.

استدلالش این بود که هنوز پشت بشقاب‌ها تمیزند و می‌شود غذا را آن طرفش ریخت.

هنوز یک تیشرت و یک لنگه جوراب تمیز دارد و تا وقتی همه لباس‌هایش کثیف نباشند، وقتش را برای شستن لباس‌ها هدر نخواهد داد.

جمع کردن تخت هم که تا وقتی مهمان نیاید اصلاً توجیهی ندارد.

خیلی سعی کردم که قانعش کنم بهداشت فردی و رعایت کردن نظم می‌تواند در ارتقای سطح کیفی زندگی انسان تأثیر داشته باشد ولی او اعتقاد راسخ داشت که زمان ارزشمندترین دارایی ماست و اگر قرار باشد بین دیدن آخرین فیلم اسکار و ظرف شستن یکی را انتخاب کند، قطعاً دیدن تمام فیلم‌های گلدن گلوب را انتخاب خواهد کرد چون به نظرش فضای اسکار کمی سیاسی شده.

فقط یک ماه پیش او دوام آوردم.

در این مدت آنقدر مریضی‌های پوستی و گوارشی گرفتم که الان هر روز ملحفه‌های تخت را عوض می‌کنم و حتی نمی‌گذارم یک فنجان نشسته بیش از 10 ثانیه زمین بماند.

هر سه ساعت یک‌بار هم حمام می‌روم.

سایر آثار نویسنده را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: یاسمن سعادت

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل