گلونی

معرفی هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر

معرفی هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر

معرفی هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر

معرفی هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر

ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر، اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) در چهلمین جشنواره فیلم فجر را معرفی کرد.

به گزارش گلونی به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، «مسعود نقاش‌زاده» اسامی اعضای هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ در چهلمین جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد.

بر این اساس، «بهروز افخمی» (نویسنده و کارگردان)، «اسماعیل بنی‌اردلان» (استاد دانشگاه)، «پوران درخشنده» (نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان)، «حسین زندباف» (تدوین‌گر، تهیه‌کننده و کارگردان)، «مجید شاه‌حسینی» (مدیر فرهنگی، پژوهشگر و استاد دانشگاه)، «اسفندیار شهیدی» (مدیرفیلمبرداری، کارگردان و استاد دانشگاه) و «محمدحسین نیرومند» (مدیر فرهنگی) در این دوره از جشنواره، انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) را بر عهده خواهند داشت.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، بازبینی فیلم‌های بلند سینمایی متقاضی حضور در جشنواره تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت و اسامی حداکثر 22 فیلم سینمایی راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران 5 دی اعلام خواهد شد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

معرفی هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد.

این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانه سینمای ایران می‌پرداخت.

از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد.

در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت‌کنندگان برای کسب جایزه مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند.

دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره می‌باشند. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده است.

در ابتدای جشنواره، آیین بزرگداشت یک هنرمند برگزار می‌شود و در انتها هم جوایز ویژه و مردمی به فیلم انتخاب شده با رای مردم داده می‌شود.

در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره، جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

پایان پیام

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل