گلونی

تجمع بزرگ در چهارمحال و بختیاری علیه مافیای آب

تجمع بزرگ در چهارمحال و بختیاری علیه مافیای آب

تجمع بزرگ در چهارمحال و بختیاری علیه مافیای آب

تجمع بزرگ در چهارمحال و بختیاری علیه مافیای آب

جمعی از مردم، کشاورزان و فعالان زیست‌محیطی چهارمحال و بختیاری چهارشنبه ۳ آذرماه، با تجمع در میدان امامزادگان دو خاتون شهرکرد خواستار توقف پروژه‌های انتقال آب از این استان، به استان‌های کویری برای مصارف غیرشرب شدند، آن‌ها معتقدند اجرای این پروژه‌ها تبعات زیست‌محیطی فراوانی دارد و زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش گلونی جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری با گردهمایی و راهپیمایی خودجوش، ضمن ابراز نگرانی از روند اجرای طرح‌های انتقال آب، خواستار پیگیری مسئولان استانی و ملی برای حل مشکلات حوزه آب استان شدند.

طبق اخبار ایسنا اجرای عدالت در توزیع آب، توقف کامل پروژه بدون مجوز زیست‌محیطی تونل بهشت‌آباد و گلاب، تخصیص آب به طرح‌های متوقف شده کشاورزی در حاشیه زاینده‌رود، تسریع در اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از انتقال آب برای صنایع آب‌بر از مهم‌ترین خواسته‌های تجمع‌کنندگان بود.

گفتنی است این افراد در روزهای گذشته نیز با تجمع در مقابل استانداری چهارمحال‌ و بختیاری، خواستار توقف پروژه‌های انتقال آب از جمله تونل بهشت‌آباد، گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ که زندگی و معیشت مردم در این مناطق را تحت تاثیر قرار داده و موجب خشک شدن چشمه‌ها و قنوات شده و آنها را بدون مجوز و غیر قانونی می‌دانند، شدند.

نماشای گلونی را دنبال کنید

همچنین بخوانید:

فقط اصفهانی‌ها گرفتار نیستند، همه ایران گرفتار مسئله آب است

مساله آب در ایران پیچیده است؛ فرسایش تمدنی جدی است

خشکسالی ویژگی ذاتی ایران است؛ تغییر حکمرانی سرزمینی لازم است

چهارمحال‌ و بختیاری آب آشامیدنی ندارد؛ دومین تجمع در شهرکرد

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل