گلونی

جدول سمینار هشتمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اعلام شد

جدول سمینار هشتمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اعلام شد

جدول سمینار هشتمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اعلام شد

جدول سمینار هشتمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اعلام شد

جدول نهایی هشتمین سمینار بین‌المللی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، هشتمین سمینار بین‌المللی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری حمیدرضا اردلان از 14 آذر ماه آغاز خواهد شد.

در این دوره از سمینار اساتید و پژوهشگران شناخته شده تئاتر، از کشورهایی چون فنلاند، فرانسه کره، صربستان، گرجستان، اسپانیا، هند و ایران مقالات و نظریات خود را ارائه خواهند کرد.

این سمینار از 14 تا 16 آذر ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود و از طریق سامانه‌های تیوال و تلویزیون تئاتر ایران، آنلاین پخش خواهند شد.

جدول هشتمین سمینار بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را در این لینک مشاهده کنید.

بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از 14 آذر ماه به دبیری داود فتحعلی‌بیگی برگزار می‌شود.

گفتنی است در بخشی از پیام داود فتحعلی‌بیگی آمده است: «ضرورت ثبت میراث ناملموس به عنوان بخشی از هویت هر قوم و ملتی، سال‌هاست که مورد توجه جهانیان قرار گرفته و از طریق سازمان یونسکو پیگیری می‌شود.

به گواهی تاریخ تئاتر در سرزمین‌های با تمدن کهن مانند (چین، ژاپن و هند و…) ماندگاری و حفظ و اشاعه هنرهای آیینی و نمایش‌های سنتی در گرو توجه به امر آموزش و به تبع آن آفرینش بوده و هست.

ملل متمدن با درک این ضرورت و اهمیت آموزش در امر ماندگاری هنرهای آیینی و نمایش‌های سنتی، از دیرباز با دایر کردن مدارس ویژه، نسبت به تعلیم و تربیت هنرآموز و انتقال تجربه اساتید و پیشکسوتان به شیوه مدون تنظیم شده اقدام کرده‌اند.

وقت آن است که همه دوستداران و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی هم.صدا شده و از متولیان امور فرهنگی و هنری کشور خواستار دایر کردن بنیاد ملی حفظ و اشاعه هنرهای آیینی و نمایش‌های سنتی ایرانی باشند».

پایان پیام

خرید برنج ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل