گلونی

درس امروز از رخداد ۲۱ آذر و پایان غائله آذربایجان

درس امروز از رخداد ۲۱ آذر

درس امروز از رخداد ۲۱ آذر

درس امروز از رخداد ۲۱ آذر

به گزارش گلونی دکتر محمدعلی بهمنی قاجار درباره رخداد ۲۱ آذر در کانال خود نوشت:

هفتاد و پنجمین سالگرد نجات آذربایجان و پیروزی خیزش ملی و میهن‌پرستانه مردم آذربایجان گرامی و خجسته باد.

۷۵ سال پیش مردم دلیر آذربایجان پس از یک سال مبارزه، حکومت تشکیلات بیگانه ساخته و مزدور شوروی معروف به فرقه دموکرات آذربایجان را ساقط کرده و به استقبال ارتش ایران شتافتند.

آزادسازی آذربایجان ناشی از استفاده بهینه از ظرفیت‌های دیپلماسی و شناخت دقیق از معادلات بین‌المللی و بهره‌مندی از شکاف میان ابرقدرت‌ها، یاری گرفتن صحیح از حقوق بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی مثبت نخبگان قومی و محلی همچون؛ شادروان سلطان محمودخان ذوالفقاری، کارآمدی نهاد دیوانسالاری ایرانی و نخبگان ملی و قدرت و توانایی ارتش و نیروهای مسلح ایران بود.

درس امروز از رخداد ۲۱ آذر ۱۳۲۵، تنش‌زدایی با جامعه بین‌المللی و اقتدار در برابر تجزیه‌طلبان و قوم‌پرستان است. در سالگرد این حماسه ملی میهنی گرامی می‌داریم یاد همه بزرگان و نقش آفرینان این رخداد تاریخی را، احمد قوام که معمار این پیروزی بزرگ بود، حسن تقی‌زاده، رضا زاده شفق، حسین علا، محمود خان ذوالفقاری، حاجعلی رزم‌آرا ، زهتاب فرد، اقبال آذر، محمد امین ریاحی خویی و همه خرد و کلانی که ۲۱ آذر ۱۳۲۵ را ساختند.

ذکر خیری هم کنیم از آنانی که در جبهه مقابل بودند اما بعدها پشیمان گشته و به جبهه ایرانخواهی پیوستند و مهمترین آنان شادروان نصرت‌الله جهانشاهلو افشار.

۲۱ آذر سالروز نجات آذربایجان است

پایان پیام

خرید چای ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل