گلونی

معاینه فنی موتورسیکلت های تهران ۲۳۸۱۰ سال طول می‌کشد

گرفتن معاینه فنی موتورسیکلت های پایتخت ۲۳۸۱۰ سال طول می‌کشد

گرفتن معاینه فنی موتورسیکلت های پایتخت ۲۳۸۱۰ سال طول می‌کشد

معاینه فنی موتورسیکلت های تهران ۲۳۸۱۰ سال طول می‌کشد

به گزارش گلونی معضل موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی به این سادگی‌ها قابل حل نیست.

استاندار تهران آذرماه سال 99 اعلام کرد: «از ۳ میلیون موتور مشمول دریافت معاینه فنی فقط 34 دستگاه معاینه فنی گرفتند».

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه‌فنی تهران نیز امروز گفت: «از ۳ میلیون موتور مشمول دریافت معاینه فنی در تهران فقط ۱۶۰ دستگاه معاینه فنی دارند».

اگر این دو نقل قول را کنار هم بگذاریم، تعداد موتورسیکلت‌هایی که موفق به گرفتن معاینه فنی شده‌اند ظرف یک سال از 34 موتور به 160 موتور رسیده است.

به عبارت دیگر در یک سال گذشته فقط 126 موتورسیکلت، معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

حالا اگر این سه میلیون موتور بخواهند با همین روش و با همان سرعت قبل معاینه فنی بگیرند یک تناسب ساده کافی است که بفهمیم 23810 سال طول می‌کشد تا موتورهای پایتخت، معاینه فنی بگیرند.

به این ترتیب ما و نسل‌های بعد از ما هم موفق به رویت آن روز مبارک که موتورها و خودروهای تهران میزان آلایندگی متناسبی داشته باشند را نخواهند شد.

معاینه فنی موتورسیکلت های تهران

برای یک نفس راحت‌تر و یک روز هوای پاک‌، امید بستن به معاینه فنی یه امید واهی است و عجالتاً برای زنده ماندن و تنفس شهروندان پایتخت باید فکر دیگری کرد.

اگر قرار باشد بخشی از بار طرح کاهش آلودگی هوا را موتور سیکلت‌ها بر شانه بگیرند، موضوع معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نه فقط به وسیله پلیس راهور کلان‌شهرها، بلکه به شکل ملی و با نظارت وزارت کشور باید مدیریت شود.

تا زمانی‌که موتورهای آلاینده بدون رصد معاینه فنی، به راحتی در شهرها تردد می‌کنند و به شکل گسترده جریمه و اعمال قانون نمی‌شوند، وضع به همین منوال خواهد ماند.

کنترل معاینه فنی موتورسیکلت‌ها و خودروها باید به صورت مکانیزه و با استفاده از کل دوربین‌های ترافیکی، صورت گیرد.

کل دوربین های شهر تهران تسری پیدا کرده و فقط مختص به دوربین های طرح کاهش یا طرح ترافیک نیست و کل دوربین ها باید معاینه فنی را کنترل کنند.

شورای عالی ترافیک هم باید به کمک حل مشکل آلایندگی موتورسیکلت ها در تهران و سایر کلان‌شهرها بیاید و اقدامات قانونی لازم را برای الزامی‌شدن معاینه فنی موتورسیکلت‌ها صورت دهد.

تنها در صورت هم‌افزایی همه ارگان‌های درگیر و حل مسئله معاینه فنی موتورسیکلت‌ها می‌توان بخشی از آلودگی هوا که موتورها در آن نقش دارند را، کنترل کرد.

درغیر این صورت 23810 سال بعد، شاید رسماً نسل انسان هم شبیه دایناسورها این بار بر اثر آلودگی هوا منقرض شده‌ باشد.

پایان پیام

خرید محصولات عشایری از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل