گلونی

همیار محیط بان خواف درگذشت

همیار محیط بان خواف درگذشت

همیار محیط بان خواف درگذشت

همیار محیط بان خواف درگذشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «عبدالاحد سربوزی» همیار دلسوز و فداکار محیط زیست ساکن شهرستان خواف به علت شدت جراحات، دار فانی را وداع گفت.

همیار محیط بان خواف درگذشت

به گزارش گلونی به نقل از فارس از خواف، تورج همتی گفت: «این همیار محیط‌بان، روز جمعه ۱۲ آذر ماه در منطقه حفاظت شده سیرخون، در حین گشت و کنترل و پایش منطقه و در تعقیب متجاوزان به حریم محیط زیست، پس از پرت شدن از موتور سیکلت بدلیل ناهمواری‌های منطقه، مصدوم شد و به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان تربت حیدریه منتقل و مورد مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و متاسفانه به علت شدت جراحات، دار فانی را وداع گفت».

وی گفت: جامعه محیط زیست کشور و خراسان رضوی از شنیدن این خبر متأثر و متالم شده و این ضایعه اندوهبار را خدمت خانواده سربوزی تسلیت عرض می‌نماید.ِ

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «زمان تشییع و خاکسپاری متعاقبا اعلام خواهد شد.»

گفتنی است عبدالاحد سربوزی از سال ۹۳ به صورت همیار محیط‌بان در منطقه سیرخون خواف و در راه حفاظت از سرمایه‌های طبیعی محیط زیست از هیچ تلاشی دریغ نداشت و بدون هیچ واهمه‌ای در کنار محیط‌‌بانان به حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و ارزشمند الهی کمک می‌کرد.

منطقه حفاظت شده سیرخون

منطقه حفاظت شده سیرخون در استان خراسان رضوی و در ۱۲ کیلومتری مرز افغانستان، در جنوب‌ شرقی شهر خواف قرار گرفته است.

با وسعت ۵۴۳۲۸ هکتار، برخورداری از رودخانه کالشور مژن‌آباد، وجود زیستگاه‌های تالابی و بیابانی و جنگل دست‌کاشت تاغ‌زرد این منطقه را به یکی از مناطق جذاب شهر خواف تبدیل کرده است.

همچنین این منطقه توقفگاه مناسبی برای مهاجرت پرندگان از شمال استان خراسان رضوی به مناطق جنوبی کشور محسوب می‌شود.

حدود ۱۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند اردک کله‌سبز، سرحنائی، اردک مرمری، خوتکا، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، سنقر تالابی، کبوتر چاهی و نوک پهن در این منطقه دیده شدند.

پایان پیام

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل