درخواست هزاران نفر برای رسیدگی به آتش سوزی های دریاچه زریبار

درخواست هزاران نفر برای رسیدگی به آتش‌سوزی های دریاچه زریبار

به گزارش گلونی گروهی از مردم با راه‌اندازی کارزاری از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار کردستان خواسته‌اند به وضعیت آتش‌سوزی‌های دریاچه زریبار رسیدگی کنند.

در متن این کارزار آمده است:

«چنانچه مستحضرید متاسفانه طی سال‌های اخیر آتش‌سوزی‌های گسترده در اطراف دریاچه زریبار شهرستان مریوان آسیب‌های فراوانی به این دریاچه و محیط زیست منطقه رسانده است.

آتش‌سوزی‌هایی که به گفته بسیاری از کارشناسان عمدی و با هدف تصرف زمین‌های اطراف دریاچه است رخ داده است.

طی این آتش‌سوزی‌ها از طرفی بسیاری از حیوانات به شکلی دردناک جان خود را از دست داده‌اند و از طرفی دیگر نابودی نی‌زارها موجب آسیب جدی به دریاچه شده است.

خواهشمندیم رسیدگی به وضعیت این دریاچه مهم را با قید فوریت در اولویت قرار داده و با برنامه‌ریزی و اقدامات جدی در این خصوص، محیط زیست مریوان و کردستان را نجات دهید.»

این کارزار تا تاریخ ۱۱ دی ماه در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست.

به گزارش ایرنا دریاچه بین‌المللی زریبار مریوان دارای یک هزار و ۲۰۰ هکتار نیزار، سه هزار و ۴۰۰ هکتار پناهگاه حیات وحش و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار تالاب است و هفتمین تالاب ثبت شده ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنوانسیون بین المللی رامسر است که فرآیند ثبت آن از یک دهه پیش آغاز شده بود.

طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است.

زریبار در یک دره طولی وسیع قرار دارد و از ۲ طرف غرب و شرق با کوه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده و پوشش غالب اراضی منطقه را جنگل و بیشه‌زارهای نیمه انبوه تشکیل می‌دهد که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است.

شهرستان مرزی مریوان در فاصله ۱۲۰کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

پایان پیام

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 256576 ساعت خبر : 2:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=256576
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات