آنتالیا از نگاه توریست ها در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

آنتالیا از نگاه توریست ها در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

آنتالیا یک کلان شهر شلوغ است که انواع مختلفی از مردم، از مردم محلی گرفته تا گردشگران را در خود جای داده است. آنتالیا شهری زیبا و خاص است که به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه شناخته می‌شود. در این مطلب متوجه خواهید شد که این شهر پر از فرهنگ و تعدادی گزینه سرگرم کننده است.

چیزی که آن را بسیار خاص می‌کند این است که این شهر هزاران سال است که یک سکونتگاه انسانی است و آثاری از این واقعیت تاریخی در همه جا وجود دارد. آنتالیا همچنین دارای یک محیط طبیعی عالی است. آبشارها، دره‌ها و سواحل طبیعی باعث می‌شود مشکلات خود را فراموش کنید و در لحظه، در تور آنتالیا زندگی کنید.

آنتالیا در تاریخ

یکی از چیزهایی که آنتالیا را خاص می‌کند این است که اولین بقایای فسیلی در آناتولی را در خود جای داده است. باستان‌شناسان آنها را در غار کاراین آنتالیا یافت شده‌اند و قدمت آن‌ها به دوران پارینه سنگی می‌رسد. پس از عصر پارینه سنگی، آنتالیا بخشی از مناطق باستانی معروف به پامفیلیا (جنوب شرقی) و لیکیا (شرق) شد. بعدها، آنتالیا خانه مردم در زمان روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی بود.

آنتالیا از نگاه توریست ها؛ بهترین زمان برای بازدید چه زمانی است؟

پیشنهاد آژانس مسافرتی گلبرگ سیر (golbargtravel.com): آنتالیا عالی و پر از جاذبه‌های بسیار است، بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید از تجربه اینجا لذت ببرید، هرچند ممکن است اولویت‌های شما بر اساس فصلی که در آن می‌روید تغییر کند. به عنوان مثال، اگر شما عاشق دریا هستید، قطعاً باید برنامه ریزی کنید که وقتی هوا گرم است با یک تور ارزان آنتالیا آنجا بروید.

می-سپتامبر

این زمانی است که می‌توانید بیشترین لذت را از خورشید ببرید. آنتالیا بهترین مکان برای تعطیلات تابستانی به خصوص از ژوئن تا آگوست است. نگران کاوش نباشید؛ آب آبی زیبا و آسمان صاف تمام چیزی است که نیاز دارید. هنوز هم ممکن است در شب در ماه مه کمی سرد باشد، اما به شما اطمینان می‌دهیم که هنوز آفتاب کافی برای لذت بردن وجود خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که آن را می‌توانید واقعا گرم در ژوئیه و اوت-بیش از حد گرم چند روز.

اکتبر-نوامبر و آوریل

اگر از شلوغی لذت نمی‌برید، اکتبر، نوامبر و آوریل ماه‌هایی برای بازدید شما هستند. شما هنوز هم می‌توانید از دریا لذت ببرید، حتی در ماه اکتبر.

دسامبر-مارس

آنتالیا هنوز در زمستان خوب است. چرا در این زمان از سال از تاریخ شهر لذت نمی‌برید یا اسکی نمی‌کنید؟ آنتالیا فصل بارانی شدیدی دارد که سال به سال تغییر می‌کند، بنابراین فراموش نکنید که قبل از رفتن، آب و هوا را بررسی کنید.

چگونه به آنتالیا سفر کنیم؟

پروازهای بین المللی به فرودگاه Fraport TAV آنتالیا در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر می‌رسند که بسیار نزدیک است. می‌توانید از آنجا ترانسفر از فرودگاه آنتالیا به مقصد خود را ترتیب دهید.

همچنین دو اتوبوس عمومی شماره ۶۰۰ (هر ۳۰ دقیقه یکبار حرکت می‌کند) و ۸۰۰ (هر ۲ ساعت یکبار) وجود دارد که فرودگاه را ترک کرده و به سمت ترمینال اتوبوس آنتالیا می‌روند.

می‌توانید تعدادی مینی بوس را از ترمینال به نقاط مختلف آنتالیا بگیرید. اگر قصد اقامت در کاش یا کالکان را دارید، رفتن مستقیم به فرودگاه آنتالیا گزینه بهتری خواهد بود و تقریباً ۵ ساعت در مسیر دالامان به آنتالیا صرفه جویی می‌کند.

چگونه به اطراف آنتالیا برویم؟

آنتالیا شهر بزرگی است، اما وسایل نقلیه زیادی برای رفت و آمد وجود دارد. می‌توانید با ماشین شخصی خود به آنجا بروید یا از یکی از شرکت‌های اجاره‌ای که دفاتری در فرودگاه آنتالیا دارند، ماشین کرایه کنید.

حمل و نقل عمومی گزینه دیگری است. اگر محل اقامت شما به مرکز شهر نزدیک است، برای یافتن اتوبوس یا مینی بوس به هر نقطه از آنتالیا، می‌توانید به ترمینال (ایستگاه) اتوبوس بروید. از دیگر گزینه‌های سفر از فرودگاه به هتل یا سفر در اطراف آنتالیا می‌توان به تاکسی اشاره کرد.

تاکسی‌های زرد رنگ با برچسب TAKSİ را تقریباً در هر کجای شهر خواهید دید. هزینه آن از فرودگاه حدود ۱۰ دلار آمریکا است، اما همیشه می‌توانید برای سفرهای طولانی مدت با رانندگان چانه بزنید. به جای تاکسی، می‌توانید ترانسفر خصوصی را با شرکت پرواز یا هتل خود ترتیب دهید. اگر آنها این سرویس را ندارند، برای رزرو، شرکت‌های انتقال را در اینترنت جستجو کنید.

کجا برویم؟

المپوس در ۷۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. از آنتالیا سوار مینی بوس شوید. فراموش نکنید که به راننده بگویید که به المپوس می‌روید، تا او بداند که شما را در راه رها کند. برای رانندگی ۱ ساعته آماده باشید.

اگر اولین بار است که به آنتالیا می‌روید یا دوست دارید کاوش کنید، باید Kaleiçi را انتخاب کنید! ماندن در اینجا عشق شما به فرهنگ را برآورده می‌کند. در اینجا، بیش از ۱۰۰ هتل بوتیک وجود دارد، بنابراین می‌توانید یکی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد. شما همچنین به سواحل متعدد آنتالیا نزدیک خواهید بود. اگر می‌خواهید در خدمات کامل یک هتل مجلل آرامش پیدا کنید، باید به لارا بروید. بیشتر هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا در لارا هستند. دریای باشکوه در این منطقه نیز شما را بسیار خوشحال و راضی خواهد کرد!

آنتالیا از نگاه توریست ها در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟
آنتالیا از نگاه توریست ها در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

در آنتالیا چه کنیم؟

اگر در آنتالیا تابستان است، پس ساحل اولین چیزی است که باید به ذهنتان خطور کند. گاهی فکر می‌کنیم تنها هدف آنتالیا سواحل آن است. من واقعاً آنها را دوست دارم، و مطمئنم که شما نیز خواهید بود. گزینه‌های زیادی وجود دارد، از خلیج‌های طبیعی گرفته تا سواحل خصوصی لذت بخش.

اگر شما و کسانی که در گروه‌تان هستند می‌خواهید تنها باشید، کنییالتی بهترین مکان برای بودن است. اگر از طرفداران سواحل خصوصی هستید و عاشق کوکتل‌های رنگارنگ و موسیقی عالی در تمام طول روز هستید، پس باید در ساحل لارا قدم بزنید.

در شهر قدیمی قدم بزنید

مرکز آنتالیا، کالیچی، از نظر فرهنگ و هنر بسیار غنی است. این مکان خانه بسیاری از مکان‌های تاریخی مهم برای بازدید است، مانند موزه‌ها و مکان‌های سرگرم کننده مانند باغ وحش است و دروازه هادریان در سال ۱۳۰ پس از میلاد به نشانه احترام به امپراتور روم هادریان، که در آن سال از شهر بازدید کرد، ساخته شد.

این بنا به سبک کورنتی، با ۳ طاق و ۲ نمای ستونی ساخته شده است. این دروازه به عنوان زیباترین دروازه در پامفیلیا دیده می‌شود و به نظر من قطعاً شایسته شهرت است.

برج ساعت: یکی دیگر از ساختمان‌های زیبا و جالب، برج ساعت آنتالیاست که در کاله کاپیسی واقع شده است. برج ساعت توسط وزیر بزرگ کوچوک سعیت پاشا در سال ۱۹۰۱ ساخته شد. این برج به نام عبدالحمیت دوم نامگذاری شد، مربع شکل و از سنگ ساخته شده است و در چهار طرف آم ساعت وجود دارد.

مسجد یولی مناره: که به نام‌های مسجد علاءالدین و مسجد اولو نیز شناخته می‌شود، مسجد ییولی‌میناره (مناره فلوت دار) یکی از مکان‌های جالب و دیدنی در مرکز آنتالیا، کالیچی، است. یکی از اولین بناهای اسلامی در آنتالیا، توسط سلطان علاءالدین کیقوباد اول سلجوقی ساخته شد و مناره آن با کاشی فیروزه‌ای تزئین شده است.

این متن توسط بهترین شرکت سئو ایران نوشته شده تا برای کاربران وب سایت گلبرگ سیر ارزش افزوده ایجاد کند.

آگهی در گلونی

کد خبر : 256524 ساعت خبر : 10:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=256524
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات