نمایش بانوی محبوب من؛ راهی برای گریز از اندوه

نمایش بانوی محبوب من؛ راهی برای گریز از اندوه

می‌گویند پناه بردن به هنر، یکی از راه‌هایی است که برای مدتی اخبار منفی و حوادث ناگوار پی‌درپی را از انسان دور کرده و روان او را بازیابی می‌کند.

اتفاقی که این روزها با بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر به وقوع پیوسته و گروه‌های نمایشی اجرای خود را روی صحنه می‌برند.

به گزارش گلونی یکی از این نمایش‌ها، نمایش «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه است که در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

گلاب آدینه بعد از ۲۲ سال، با همگاری گروه ۵۰ نفری، این تئاتر را کارگردانی کرده است.

نمایشی سه ساعته که مخاطب را برای ساعاتی از فکر کردن به هر آنچه پیرامونش می‌گذرد، جدا می‌کند.

این نمایش با اقتباس از فیلم «بانوی زیبای من» و بازی بازیگرانی چون: نورا هاشمی، جلیل فرجاد، رضا عمرانی، امیر غفارمنش، مرتضی امینی‌تبار و گلشید بحیرایی تا ۳۰ دی ماه، هر شب روی صحنه می‌رود.

بانوی محبوب من نمایشی است که جزئی‌ترین اتفاقاتش از دید مخاطب دور نمی‌ماند.

این نمایش با صحنه‌پردازی مناسب، طراحی لباس هماهنگ با زمینه داستان و وسایلی که وجودشان نه اضافه است و نه چیزی کم دارد و تمام مدت توسط خود بازیگران جابجا می‌شود، باعث می‌شود بیننده در تمام مدت اجرا، چشم از صحنه برندارد و به چیزی جز اتفاقات روی صحنه فکر نکند.

گروه موسیقی نیز روی صحنه و کنار دیگر عوامل اجرا قرار گرفته است. چرا که بخش‌های زیادی، کار موزیکال صرف می‌شود و با حرکات موزون درهم می‌آمیزد.

شاید اینطور به نظر برسد که تعداد بالای بازیگران و رفت و آمدشان، صحنه را به نمایشی شلوغ تبدیل کرده باشد، اما باعث نمی‌شود موضوع اصلی داستان گم شود.

همچنین داستان اصلی نمایش نیز، موضوعی است که انسان را به سمت حوادث منفی و ناراحت‌کننده سوق نداده و صدای خنده‌هایی که گاه‌گاه از سالن بلند می‌شود گواه این اتفاق است.

هماهنگی موسیقی با متن و اتفاقات داستان و تسلط بازیگران بر صحنه، نیز باعث می‌شود نمایش خسته‌کننده نباشد و با حالی خوب بیننده را بدرقه کند.

درست همان هدفی که گلاب آدینه، قبل از اجرای نمایش به آن اشاره کرد: «… با وجود همه اتفاقات تلخی که از سر گذرانده‌ایم و عزیزانی که از دست داده‌ایم، ناچار به ادامه زندگی هستیم و برای آن احتیاج به شادی داریم…»

می‌توان گفت بازگشت هنرمند باتجربه‌ای چون گلاب آدینه با این نمایش، یکی از راه‌هایی است که بدون اظهار خشونت، اضطراب و ناراحتی، برای ساعاتی به آدم‌ها حال خوب هدیه داده و زاویه نگاه آنها به زندگی را تغییر می‌دهد.

برای خرید بلیت آنلاین کلیک کنید

نقد سایر نمایش‌ها را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 256142 ساعت خبر : 12:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=256142
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات