صحبت های محمد درویش در مراسم اکران مستند بی آبان

صحبت های محمد درویش در مراسم اکران مستند بی آبان

به گزارش گلونی محمد درویش با انتشار ویدیویی در اینستاگرامش نوشت:

دیشب در خانه اودلاجان چه گذشت بر سر بی‌آبان، سید مصطفی موسوی‌تبار، سیدمهدی صدرالساداتی و زاینده‌رود، هورالعظیم و …

نخست آنکه مشروح کامل مباحث مطرح‌شده در این نشست از سوی بهروز مرباغی، سعید هاشم‌زاده، محمدرضا جلایی‌پور و دیگر شرکت‌کنندگان را می‌توانید در کانالم در یوتیوب به مدت هشتاد و چهار دقیقه تماشا کنید.

در سخنرانی‌ام اشاره کردم باید به کارگردان تبریک گفت که توانسته از مستندی با موضوعی به شدت تلخ و نگران‌کننده که بیش از سی‌ دقیقه آن هم سانسور شده، از مخاطب خنده بگیرد و او را ترغیب کند که با رضایت مستند را تا انتها دنبال کند.

شاید یکی از فرازهای مهم این مستند، روایت قصه یک طلبه جوان به نام سیدمهدی صدرالساداتی ساکن قم است که هرچند اصالتاً یزدی است، اما منتقد اجرای طرح‌های انتقال آب به یزد و قم است! در این سخنرانی شرح دادم که چگونه سیدمهدی آنگونه شد.

صحبت های محمد درویش

نماشای گلونی را دنبال کنید

نکته دیگری که بر آن تاکید کردم، اشاره به آمارهای کلیشه‌ای و کهنه است که همچنان مورد استناد قرار می‌گیرد؛ اینکه آیا اینک هم سهم کشاورزی از آب قابل استحصال سالانه ایران بیش از نود درصد است؟ و آیا واقعاً مشکل ما در هدررفت آب شرب نیست؟

در مورد ماجرای اصفهان و راهپیمایی‌ها و تحصن‌های صورت‌گرفته در بستر خشک زاینده‌رود، تاکید کردم که بازی موقعی از کنترل مافیای طرفدار اجرای طرح‌های انتقال آب چون بهشت‌آباد خارج شد که شعار اصلی معترضین به: زاینده‌رود روان و کارون خروشان تغییر یافت.

همچنین به طرح دیدگاه کارگردان انتقاد کرده و نشان دادم که چرا نباید و نمی‌توان از هشتاد میلیون مافیا در کشور سخن گفت و اینکه چرا هر معضلی در وطن تداوم یافته، ریشه‌اش در مردم نیست، در مدیریت غلط دولت‌ها در طول چند دهه اخیر و اشغال صندلی نخبه‌های غیر خودی توسط پخمه‌های خودی است.

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 257868 ساعت خبر : 11:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=257868
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات