مخاطب نیسان آبی کودک و نوجوان است؟

مخاطب نیسان آبی کودک و نوجوان است؟

منوچهر هادی به گمان نگارنده، بر خلاف توانایی نسبی که دارد، در آخرین تجربه کارگردانی‌اش، بار دیگر شکست خورده و بیشتر نشان می‌دهد که نیاز به بازآفرینی خود و استراحت دارد.

به گزارش گلونی مهم نبودن موضوع و ایده سریال که دور از دغدغه مخاطب است، رویدادهای سطحی و غیر واقعی، زیاده‌گویی و مفید نبودن ساختار کلامی، بازی‌های تکراری و ناتوان (به جز حسین یاری در نقش جمشید)، تاکید نادرست به نقص در بینایی و گاه نابینایی (که اگر توهین به جامعه نابینایان تلقی شود نادرست نیست) گریز به شوخی‌های جنسی و رکاکت هر از گاهی کلامی، بخشی از دلایل ضعف جدی مجموعه نمایش خانگی نیسان آبی به شمار می‌روند.

این سریال در صورت حذفیات اندک و تغییر مخاطب خود، می‌توانست از نظر ایده و شیرینی‌های موجود در خود، اثری خوب، مفرح و مفید برای کودکان و نوجوانان باشد، حذفیاتی از قبیل؛ سیگار کشیدن و برخی شوخی‌های جنسی و ناسزاها.

اما در موقعیت کنونی با وجود ناتوانی‌های یاد شده، کاری سطحی، بیهوده و کم اثر باقی می‌ماند.

این ایده، یعنی روایت از زبان یک نیسان آبی با وجود تکراری بودن (از منظر یک شی سخنگو و راوی) می‌توانست مجموعه‌ای کمدی و خوب از آب درآید، اما به دلایل یاد شده چنین رویدادی رقم نخورده و شکست می‌خورد.

نیسان آبی به کارگردانی منوجهر هادی و با بازی حسین یاری، مهران غفوریان، یکتا ناصر و بهناز جعفری، چهارشنبه‌ها در پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود.

سریال نیسان آبی را در فیلیمو تماشا کنید

نقد سایر سریال‌ها را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 255241 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=255241
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات