پروانه شکار برای قطری ها صادر نشده است

هیچگونه پروانه شکار برای قطری ها صادر نشده است

در پی مشاهده تعدادی خودروی لاکچری با پلاک کشور قطر در شهر بوشهر نگرانی‌هایی مبنی بر احتمال ورود اتباع خارجی با هدف شکار گونه‌های جانوری در کشور بوجود آمده است.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: «پس از اطلاع از ورود این خودروها پیگیری لازم در این خصوص از طریق دستگاه‌های متولی انجام گرفته و فعلا ادوات شکار و صید نزد این افراد مشاهده نشده است».

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه پروانه شکار و صیدی برای اتباع خارجی در استان بوشهر صادر نشده است افزود: «هرگونه شکار و صید گونه‌ها ممنوع و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی ضمن جلوگیری از شکار و صید و ورود به زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده استان ،پیگیری قضایی به عمل خواهد آمد».

قلی‌نژاد در تکمیل این خبر گفت: «هرچند که تا این لحظه هیچ مراجعه یا ارتباطی با این اداره‌کل توسط شهروندان قطری برقرار نشده است. همچنین از مراجع ذی‌صلاح پیگیری کردیم».

وی افزود: «اکنون شماره‌گذاری متوقف و قصد شکار برای این افراد نامشخص است».

گفتنی است؛ همیشه ورود اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور به قصد شکار نمی‌باشد و قطعا هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری و ورود به زیستگاه‌ها بدون مجوز ممنوع است.

پروانه شکار

گفتنی است کار جانوران خارج از فصل شکار و بدون دریافت مجوزهای لازم، شکار غیر مجاز محسوب می‌شود.

شکارچی غیر مجاز کسی است که بدون توجه به وضعیت زیستی جانوران و مقررات وضع شده برای حفاظت از گونه‌های در معرض نابودی، به شکار آن‌ها می‌پردازد.

شکار غیر مجاز از معضلات جوامع امروزی در سراسر جهان است و موجب قانون‌شکنی، آسیب به محیط زیست و نهایتاً آسیب به جوامع انسانی می‌شود.

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 256319 ساعت خبر : 10:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=256319
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات